شنبه هشتم اردیبهشت ماه

فوتسال ایران مسافر اول آسیا به سائوپلو برزیل شد!

تیم ملی فوتسال ناشنوایان ایران برای کسب عنوان قهرمانی عصر سه‌شنبه به مصاف تیم کویت رفت.

این بازی که در وقت قانونی با تساوی سه بر سه به پایان رسیده بود، در نهایت با نتیجه شش بر چهار به سود مردان ناشنوای ایران پایان یافت.

در بازی رده‌بندی نیز ژاپن با نتیجه پنج بر دو برابر عراق پیروز شد و در جایگاه سوم قرار گرفت.

در فینال چهارمین دوره مسابقات قهرمانی فوتسال 2023 ناشنوایان امروز- سه شنبه 19 اردیبهشت ماه تیم های ملی ایران و کویت به مصاف هم رفتند و در پایان وقت اضافه تیم ایران با نتیجه 6 بر 4 با گلهای علی اصغر محبوبی(2 گل) ، احمدوند(2 گل) ، زینال وند و دژه تیم پرقدرت کویت را شکست داد و بر سکوی نخست ایستاد.

بازیکنان تیم ملی ایران:

محمد جهانگیری (اردبیل)، مهدی کرمعلی و علی اصغر محبوبی(تهران) ، مصطفی رحیم فردوس نژاد (خراسان رضوی)، مهدی زارعی (فارس) ، علی زینل وند(قم) ، اسماعیل دژه (کهگیلویه و بویراحمد) ، علیرضا نصیری نژاد ، مجید کام دوست و سید علی فیاض (گیلان)  ، احمدرضا رضایی و محمدحسن عبداللهی (مازندران) ، علی اکبر احمدوند (همدان) و مصطفی حیدری بندرآبادی (یزد) 

کادرفنی :

دکتر سلکی (سرپرست)، علیرضا رعدی (سرمربی)، سردار پاریاد، رضا کیان نژاد  و نعیم باقری (مربیان) و مهدی صادقیان برزکی (ماساژور)، دکتر سلکی رئیس انجمن فوتبال و فوتسال ناشنوایان نقش مهمی در شکل گیری و ارتقا این ورزش در بین ناشنوایان عزیز کشور ایفا کرده و امیدوار هستیم که فدراسیون ناشنوایان و ورزشکاران این رشته قدردان دکتر فرهاد سلکی باشند.

تیم داوری :

وحید سلیمانی ، فرزین صالح ، کامران امیری و کامبیز امیری

 در دیدار رده بندی این مسابقات نیز دو تیم عراق و ژاپن رودرروی هم قرار گرفتند و تیم ژاپن 5 بر 2 به برتری رسید و مقام سوم را به دست آورد.

در پایان مسابقات چهار تیم ایران ، کویت ، ژاپن و عراق به پنجمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی فوتسال 2025 ناشنوایان در سائوپائولوی برزیل راه یافتند.

گزارش: پیمان محرمی