پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا – بحرین

گاز در مسیر شهداب

تلاش های برون مرزی والیبال ایران از جام باشگاه های آسیا شروع می شود و شهداب یزد قهرمان مطلق سال پیش لیگ برتر ایران فردا در نخستین گام مقابل گاز عراق قرار می گیرد.

گاز عراق چهار بازیکن خارجی در اختیار دارد و برای مسابقه با شهداب پشت خط زن صربستانی و عبدالله دریافت کننده قدرتی ترکیه را هم به جمع قبلی اضافه کرده است. طبق مقررات هر تیم اجازه دارد از دو بازیکن خارجی استفاده کند.

محمدرضا تندروان سرمربی تیم شهداب یزد از این بابت که بازیکنانش یک جلسه با سعید معروف تمرین کرده اند اظهار رضایت می کنند.

انصافا شهداب تیمی باتجربه و یکدستی دارد ولی همه ی تیم ها با بازیکنان خارجی با آمادگی بالا به منامه سفر کرده اند بنابراین نمی شود با قاطعیت گفت چه تیمی قهرمان خواهد شد.

محمدحسین نجاتی بازیکن سابق تیم ملی و مربی شاغل در لیگ عراق اعتقاد دارد که شهداب فردا سه بر صفر از سد تیم گاز خواهد گذشت، این مسابقه راس ساعت 14:30 از شبکه ورزش پخش خواهد شد. در تاریخ بیست و دو دوره این رقابت ها، پیکان با ده قهرمانی رکوردار است و پس از آن تیم های بانک سرمایه و شهرداری ورامین نیز دو مرتبه به عنوان قهرمانی آسیا دست پیدا کرده بودند.

باتوجه به این تیم اول قاره راهی رقابت های باشگاهی جهان می شود، باید این مسابقات را بسیار جدی گرفت. از نظر انفرادی پرافتخارترین بازیکنان ایران، سید موسوی با شش جایزه انفرادری و حمزه زرینی با سه جایزه برترین های قاره محسوب می شوند.

تیم شهداب دوشنبه با افغانستان و سه شنبه با تایپه بازی خواهد کرد.

تیم های اول و دوم گروه مقدماتی برای رتبه های اول تا هشتم و تیم های بعدی برای رتبه های نهم تا شانزدهم بازی خواهند کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی