جمعه هفتم اردیبهشت ماه
ماحصل دعوای تاریخی در فوتبال

دادخواهی عزیزی خادم در دادگاه

فردا دوشنبه جلسه رسیدگی به شکایت شهاب‌الدین عزیزی خادم، رییس عزل شده فدراسیون فوتبال از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

طبق آخرین اطلاعاتی که خبرنگار روزنامه اعتماد به دست آورده این دادگاه ساعت 10:30 صبح در مجتمع قضایی شهید صدر برگزار خواهد شد. طبق این اطلاعات عزیزی خادم به همراه وکلایش در جلسه دادرسی شرکت خواهد کرد. با این حال از واکنش احتمالی فدراسیون‌نشینان و حضورشان خبری منتشر نشده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: اواخر سال گذشته عزیزی خادم به دلیل نقض اساسنامه رسمی و مصوب فوتبال که در دوره خودش به ثبت رسیده، از اعضای هیات رییسه و دبیر وقت فدراسیون در دادگاهی خارج از فوتبال طرح شکایت کرد و قوه قضاییه در اقدامی بی‌سابقه بعد از استماع شکایت عزیزی خادم به‌رغم تهدیدهای انجام گرفته ازسوی مدیران فوتبال درباره احتمال دخالت فیفا، خود را صاحب حق قانونی لازم برای بررسی این شکایت تشخیص داده است.

عزیزی خادم مدعی است ماده 37 اساسنامه فدراسیون فوتبال که بعد از طی کردن مسیر ثبت شرکت‌ها برای قاضی قابل استناد است، در پروسه عزل او نقض شده است، زیرا در این بند مطرح شده که برکناری قطعی ارکان فدراسیون صرفا با رای مجمع باید صورت بگیرد.

درحالی که در آن مقطع اعضای هیات رییسه با استناد به حکم دو سال محرومیتی که کمیته اخلاق برای عزیزی خادم صادر کرد، اجازه ندادند رییس عزل شده در مجمع حاضر شود و برکناری قطعی او به رای گذاشته شود. وکلای عزیزی خادم می‌گویند بند 3 ماده 63 آیین‌نامه کمیته انضباطی و اخلاق می‌گوید مقررات اختیارات مجمع عمومی و هیات رییسه فدراسیون درخصوص تعلیق را اخراج اعضا تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.  به ‌طور خلاصه عزیزی خادم می‌گوید برکناری من باید در مجمع به تایید اعضا می‌رسید که نرسیده و هیات رییسه فدراسیون معتقد است محرومیت دو ساله رییس عزل شده باعث می‌شود دیگر نیازی به رای مجمع نباشد.

حال این به عهده قاضی است که تصمیم بگیرد کدام طرف محق است و کدام سمت این دعوی تاریخی اقدامی غیرقانونی انجام داده است. در صورتی که قاضی حکم را به نفع عزیزی خادم صادر کند انتخابات شهریور 1401 لغو می‌شود، مهدی تاج از فدراسیون خواهد رفت و فوتبال ایران دچار یک دگرگونی بزرگ خواهد شد. در یک سمت این نبرد حقوقی عزیزی خادم رییس عزل شده فدراسیون قرار دارد و در طرف دیگر اعضای هیات رییسه فدراسیون شامل احسان اصولی، شهره موسوی (برکنار شده)، مهرداد سراجی (برکنار شده)، طهمورث حیدری، خداداد افشاریان، میرشاد ماجدی، بهرام رضاییان، حسن کامرانی‌فر به همراه مهدی تاج قرار دارند. البته عزیزی خادم از مهدی تاج شکایت نکرده اما نتیجه دادگاه روی ادامه کار تاج هم تاثیر خواهد گذاشت. به این ترتیب می‌توان دادگاه فردا را تقابل عزیزی خادم با هشت به اضافه یک دانست!