پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

دوپینگ به ورزش پهلوانی هم رسید، باور نمی کنید به خبر ذیل توجه کنید. به نظر می رسد که فدراسیون های ورزشی و به ویژه پزشکان مرتبط باید نگاه جدی تری به استفاده از دارو ها داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

دوپینگ در ورزش پهلوانی!

آزمایشگاه مرجع بین‌المللی در حوزه مبارزه با دوپینگ وجود ماده ممنوعه "متاندینون" از گروه S۱ لیست داروها و روش های ممنوعه وادا، را در نمونه این ورزشکار تایید کرده، که این نمونه در خلال برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ از وی گرفته شده بود.

به استناد ماده ۱-۸-۱۰ با عنایت به پذیرش کتبی تخلف و قبول مجازات معین شده توسط ورزشکار، رای قطعی کمیته انضباطی ایران نادو بدون تشکیل جلسه شورای صدور رای و با یک سال تخفیف در مجازات، سه ساله صادر شد.

برنز جام جهانی شمشیر بازی

جام‌جهانی شمشیربازی سابر در مادرید (پایتخت اسپانیا) برگزار شد و تیم ایران توانست به مدال برنز برسد و همین اتفاق باعث صعود ایران در رنکینگ جهانی شد.

فدراسیون جهانی شمشیربازی، رنکینگ جدید انفرادی و تیمی سابر را اعلام کرد و در بخش تیمی، ایران با یک پله صعود به رده ششم رنکینگ جهان آمد.

دو مدال تیراندازی از جام جهانی  

مسابقات تیراندازی جام جهانی باکو از ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت برگزار شد و ایران با ۱۶ تیرانداز عازم این‌ مسابقات شد. سجاد پورحسینی در تپانچه بادی و هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر به دو نشان طلا و نقره رسیدند. تیم ایران با این دو مدال در رده سوم مسابقات جام جهانی باکو قرار گرفت.

چین با ۴ طلا، یک نقره و دو برنز در جایگاه نخست ایستاد. هند با یک طلا، دو نقره و یک برنز در رده دوم و ایران با یک طلا و یک نقره در جایگاه سوم جدول توزیع مدال ایستاد.

در این مسابقات بیش از ۵۰ کشور حضور داشتند که تنها ۱۶ کشور موفق به کسب مدال شدند.