پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

والیبال باشگاه ها آسیا از نگاه ورلد آف وولی

قهرمانی والیبال باشگاه های آسیا به نیمه نهایی رسید.

در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا، تیم‌های سانتوری سان‌بردز ژاپن و پلیس اس‌سی قطر به‌عنوان پیشتازان شکست‌ناپذیر ظاهر شده‌اند و بلیت‌های خود را برای رسیدن به نیمه نهایی آماده کرده‌اند.

شهداب یزد از ایران و جاکارتا بایانکارا پرسیسی از اندونزی نیز جایگاه خود را به عنوان نفر دوم در استخرهای مرحله یک چهارم نهایی خود ثبت کردند.

در دورهای یک چهارم نهایی، سانتوری سان بردز با پیروزی مستقیم مقابل جاکارتا بایانگکارا پرسیسی، مقام اول را در Pool E کسب کرد. در همین حال، پلیس SC در یک میخکوبی تقریباً دو و نیم ساعته، شهداب یزد را تغییر داد. پس از باخت دو ست، تیم قطری برگشت و به پیروزی هیجان انگیز 3-2 دست یافت.

همچنین باید تاکید کرد که برخی از تیم‌ها با ترکیبی متفاوت از فهرست مسابقات ملی خود در این فصل وارد مسابقات قهرمانی شدند. این شامل شهداب یزد است که با سعید معروف از فنرباغچه ترکیه رتبه های خود را ارتقا داد و پلیس اس سی که شش بازیکن از سایر باشگاه ها از جمله اعضای الریان و قطر اس سی را به خدمت گرفت. (Venno (EST)، Abunabot (QAT)، ناجی (QAT) از Al Rayyan SC، و Georgiev (BUL/QAT)، Vasic (SER/QAT)، Papemaguette (QAT) از قطر SC)

در مقابل،Suntory Sunbirds  تیم برنده بدون تغییر خود را از V-League ژاپن به نمایش گذاشت. از سوی دیگر KAL Jumbos از کره بدون ستاره خود لینکلن ویلیامز به رقابت پرداختند.

با توجه به رسمی بودن این رقابت ها که زیر نظر کنفدراسیون آسیا است و به عنوان مسابقات مقدماتی مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان انجام می شود، شاید لازم باشد قوانین سخت گیرانه تری برای ثبت نام بازیکنان در نظر گرفته شود. چنین اقداماتی می‌تواند تضمین کند که باشگاه‌ها همان ترکیب‌هایی را به نمایش بگذارند که در طول فصل عادی خود در لیگ‌های داخلی خود به رقابت پرداختند.

برنامه امروز شامل بازی های نیمه نهایی است و می توان انتظار یک فینال فوق العاده هیجان انگیز این رقابت ها را داشت که در بحرین برگزار می شود.

برگردان: هستی رفیعی