شنبه هشتم اردیبهشت ماه

گناه تماشاگران چیست؟

دیدار پرسپولیس با هوادار در مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی به میزبانی تیم هوادار برگزار خواهد شد.

طبیعی است که تیم میزبان باید در ورزشگاه خود از تیم میهمان پذیرایی کند. اما باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ نامه زده که این بازی در هر مکانی که قرار است برگزار شود باید همراه با تماشاگر باشد.

قرار است که دیدار پرسپولیس با هوادار در ورزشگاه دستگردی انجام شود، اما شورای تامین حضور تماشاگر را در این ورزشگاه تایید نمی کند. باشگاه هوادار پا در یک کفش کرده تا بازی در ورزشگاه دستگردی انجام شود، دقیقا این باشگاه نظری مخالف با باشگاه پرسپولیس دارد، چون ورزشگاه دستگردی نمی تواند میزبان تماشاگر باشد .

قصد ورود به دیدگاه دو طرف (باشگاه هوادار و پرسپولیس) را نداریم، اما بحث این است که در این میان گناه تماشاگران که عشق به تماشای مسابقات فوتبال را در داخل ورزشگاه را دارند چیست که باید به خاطر سماجت یک تیم از تماشای مسابقات محروم شوند.

تماشاگری که حاضر است برای ورود به ورزشگاه بلیت چند هزار تومانی را به قیمت میلیونی تهیه کند، چرا باید   صرفا به خاطر درخواست شخصی یک باشگاه از تماشای بازی از  محروم شود؟ بازی با تماشاگر آنهم در چهارچوب مقررات این امتیاز را همراه خواهد داشت تا تیم میزبان که فاقد تماشاگر است، حداقل از بابت بلیت فروشی و حق میزبانی به سود مالی در خور توجه ای دست یابد.

آیا به کار گیری این دیدگاه که بازی در حضور تماشاگران برگزار و فوتبال با تماشاگر از سکوت و سکون خارج و جان و رمق تازه ای به خود بگیرد، اشکال دارد؟

گزارش: اکبر عزیزی