جمعه هفتم اردیبهشت ماه
بهترین عملکرد ایران در لیگ جهانی

چهارمی لیگ ملت ها با هدایت کواچ

لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در 5 دوره لیگ جهانی و 4 دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال 2023 و در دهمین حضور خود برای دومین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) شرکت خواهد کرد.

دپارتمان ارتباطات فدراسیون در آستانه دهمین سال جهانی شدن حضور تیم ملی ایران در این رویداد مطرح والیبال، در نظر دارد اطلاعات آماری جذابی را از پیکار مردان والیبال ایران در این رقابت‌ها در قالب گزارش‌هایی منتشر کند که آمار دقایق بازی ملی‌پوشان در مجموع مسابقات از جمله این داده‌های نوین است.

مردان والیبال ایران در مجموع 9 دوره حضور در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، 117 بار به میدان رفتند که در لیگ جهانی 57 مسابقه برگزار کردند و در لیگ ملت‌ها 60 بار مقابل حریفان جهانی قرار گرفتند.

در مجموع 117 مسابقه ایران، ملی‌پوشان کشورمان 14 هزار و 36 دقیقه رقابت بسیار جدی با حریفان داشتند که میانگین مدت زمان هر مسابقه تیم ملی والیبال ایران به حدود 120 دقیقه می‌رسد.

این داده آماری برای 57 مسابقه ایران در 5 دوره لیگ جهانی 6 هزار 989 دقیقه و میانگین 122.61 دقیقه برای هر بازی است و در لیگ ملت‌ها، در مجموع 7 هزار و 47 دقیقه با میانگین 117.45 دقیقه در هر بازی محسوب می‌شود.

بهترین عملکرد تیم ملی والیبال ایران در 9 دوره حضور در این رقابت‌ها در سال 2014 رقم خورد که از مرحله گروهی به مرحله نهایی رسید و از این مرحله نیز به نیمه‌نهایی صعود کرد و نهایتا به عنوان چهارمی مسابقات دست یافت.