جمعه هفتم اردیبهشت ماه
بورسیه ای برای ستاره نوجوان والیبال ایران

قهرمانی ایالات متحده با مربی ایرانی

تیم اوکلاهاما قهرمان والیبال دانشگاه های ایالات متحده شد.

این مسابقات ابتدا در چهار منطقه شرق، غرب، شمال و جنوب برگزار شد و شش تیم برگزیده در کالیفرنیا با هم پیکار کردند که تیم دانشگاه ویرجینیا در دیدار پایانی تیم هاوایی را شکست داد.

ده هزار تماشاگر این بازی مهیج را تماشا کردند و در نهایت اوکلاهاما با هدایت مرتضی شیاری سوای کسب عنوان لیگ دانشگاه های غرب آمریکا مسابقات سراسری را نیز با قهرمانی به پایان رساند.

اوکلاهاما بعد از 17 سال به چنین عنوان شامخی دست پیدا گرد و موجبات رضایت و خوشحالی مدیران دانشگاه را فراهم ساخت.

در مراسم پایان این مسابقات همه ی نامداران والیبال آمریکا از جمله جان اسپرا سرمربی تیم ملی ایالات متحده حضور داشت.

مرتضی شیاری که از دستیاران تیم ملی آمریکا نیز محسوب می شود با اشاره به اینکه در این کشور لیگ دانشگاه ها جایگزین لیگ باشگاه ها است در پاسخ به پرسش البرز ورزشی مبنی بر اینکه آیا اوکلاهاما قصد استفاده از جوانان والیبال ایران را گفت: مقدمات حضور امیر محمد گلزاده عضو تیم ملی نوجوانان در این دانشگاه فراهم شده است او البته باید در تست زبان و چند آزمون دیگر نیز شرکت کند.

تیم ما فقط یک قطر پاسور کم داشت که امیدواریم با انتخاب گلزاده تکمیل شود.

شیاری درباره شایعات مربوط به حضور احتمالی پوریا حسین خان زاده و دیگر بازیکنان در تیم دانشگاه یاد شده گفت: درمورد این بازیکن جوان یکی دو نفر از فدراسیون و مربیان جوانان با من صحبت کرده اند اما هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است. دانشگاه های آمریکا در صورتی به نوجوانان و جوانان کشور های دیگر بورسیه می دهند که زبان بلد باشند و نمرات تحصیلی خوبی هم اخذ کنند.

وی در واکنش به سوال ما گفته می شود آمریکا قصد دارد از جوانان سایر کشور ها برای پشتوانه سازی تیم های ملی خود بهره بگیرد گفت: به این آسانی ها نیست، یک ورزشکار برای اینکه به عضویت تیم ملی آمریکا در بیاید باید 5 تا 7 سال انتظار بکشد پس بنابراین من هرگونه شایعه ای را در اینباره تکذیب می کنم.

گفت و گو: جمشید حمیدی