پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

ورزش و کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس بر نظارت در امور وزارت ورزش و زیر مجموعه های آن تاکید کرده است.

خضریان در گفت و گویی اعلام کرده است که اصلاح اقدامات غلط و نظارت بر زیرمجموعه های وزارت ورزش و مشکلات مربوط به مجامع فدراسیون ها در این کمیسیون مورد بررسی قرار می دهد و نقطه نظر ها به وزیر ورزش انتقال می یابد.

اینکه مجلس در ایامی که مردم ما صد ها مشکل معیشتی و اقتصادی دارند از ورزش غافل نیست به نوعی ارزشمند است. ورزش در دنیای امروز دیگر یک امر رو بنایی نیست، صنعتی است که اگر سیستماتیک عمل کند می تواند حداقل سربار امور اقتصادی مملکت نشود.

اما آیا کمیسیون اصل 90 به این نکته توجه دارد که اداره ورزش و اصولا امور اجتماعی نباید فرد محور باشد و اگر بر مبنای سیستم و برنامه زیری مبتنی بر اصول علمی، صنعتی و اقتصادی حرکت کند دیگر با رفتن یک فرد یا آمدن شخصی دیگر در مسند ورزش یا فدراسیون ها دستخوش سرگردانی نمی شود.

مهمترین مسئله ای که در این رهگذر باید مورد توجه مجلسیان محترم قرار گیرد این است که ورزش را به دست اشخاصی بسپاریم که خود محور نیستند و برنامه محوری و خرد جمعی را رعایت می کنند.

این مسئله باید برای یکبار حل شده در مجلس مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و به این باور برسد که اداره ورزش هم علم و تخصص خود را طلب می کند.

در این صورت دیگر هیچ نماینده ای افراد سفارشی خود را به تشکیلات تربیت بدنی کشور نمی فرستد. البته درباره مشکلاتی که فدراسیون های بسیار از جمله دوچرخه سواری، ژیمناستیک، شطرنج و حتی فدراسیون های به ظاهر پر القاب مانند فوتبال، والیبال به آن دچار هستند مطالب و مستندات زیادی وجود دارد که باید کمیسیون اصل 90 به آن بپردازد تا روزی که ان شالله فدراسیون های ورزشی به واسطه حضور مدیرانی از جنس ورزش سیستماتیک و آینده نگر عمل کنند.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی