پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
پاسداری از ارزش‌های فرهنگی؛

هوادار قهرمان اخلاق و حرکت جوانمردانه شد

در قحطی حرکت های فرهنگی و ارزشی در فوتبال باید اقدام باشگاه هوادار را ستود که با تبریک مدیران و مربی آنها و تشکیل تونل قهرمانی برای پرسپولیسی ها پیام آور حرکتی پسندیده شدند و درسی بزرگ به همگان دادند.

در عرصه فوتبال بارها شاهد کژی، بی اخلاقی و زیر پا گذاشتن مسائل اخلاقی شده و از ارائه بازی‌های جوانمردانه و فوتبال پاک دور شده ایم.

نتیجه گرایی، ایجاد بلوا و شلوغ کاری در ورزشگاه‌ها و کنفرانس و نشست های مطبوعاتی و انگ زدن به این و آن فوتبال ما را به بیراهه برده است و...

در گیر و دار این فضا سازی ها و به سخره گرفتن نتایج تیم‌های رقیب، باید حرکت باشگاه هوادار را ستود که بانی یک اقدام شایسته فرهنگی و اخلاقی شد.

تشکیل تونل قهرمانی برای پرسپولیسی ها ،که بارها در نزد تیم های اروپایی دیده بودیم، این بار در زمین چمن ورزشگاه پاس قوامین و از سوی باشگاه هوادار پایه گذاری شد.

این ‌باشگاه در میدان عمل بانی یک حرکت فرهنگی شد و به دیگر باشگاه ها یاد آور شد که کار فرهنگی و ارزشی را با ادعا و حرف نمی توان پیاده کرد.

هوادار اگر چه بازی را به حریف واگذار کرد و به فینال نرسید، اما نمایشی زیبا و کاملا حساب شده و تاکتیکی در برابر پرسپولیس داشت.

هوادار بارها موقعیت گلزنی داشت و حضور بیرانوند در درون دروازه حریف باعث عدم‌ گلزنی مهاجمان آنها شد.

در نیمه دوم مالکیت توپ و تسلط بازیکنان هوادار بر میدان محسوس بود و از هماهنگی و کار تاکتیکی شاگردان ساکت الهامی حکایت می کرد.

 اظهارات الهامی در پایان بازی و در نشست با نماینده رسانه ها هم پسندیده و مبتنی بر منطق و اخلاق گرایی بود.

او به وضوح برتری و رجحان حریف را یاد آور و قهرمانی آنها را در لیگ برتر تبریک گفت و...

مجموعه این اقدامات باشگاه هوادار را ارج می نهیم و امیدواریم در فینال جام حذفی که با یاد و نام حماسه سازان فتح خرمشهر برگزار می شود، شاهد یک نمایش زیبا و جوانمردانه از سوی دو تیم استقلال و پرسپولیس باشیم.

نویسنده: احمد میرزاییان