جمعه هفتم اردیبهشت ماه
کشتی جام بین المللی تختی – ارومیه

عامل: با رعایت چرخه عدالت اجرا شد

مسابقات کشتی جام تختی که دیروز در ارومیه به پایان رسید به دلیل همزمانی به مسابقات رنکینگ جهانی قرقیزستان با حضور تیم های خارجی مواجهه نشد فقط افغانستان و عراق خود را به ارومیه رساندند.

قرار بود ارمنستان و گرجستان هم در این رقابت ها شرکت کنند که آنها نیز ترجیح دادند، در مسابقات قرقیزستان شرکت کنند.

اما با این همه کیفیت مسابقات بسیار بالا بود چرا که همه ی بزرگان و مدعیان کشتی به جز رحمان عموزاده و کامران قاسم پور در صحنه حضور داشتند. رضا اطری، نایب قهرمان جهان، یونس امامی، نفر سوم دنیا، محمد نخودی، نایب قهرمان جهان، مجتبی گلیچ، نفر سوم دنیا و حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک، امیر حسین زارع قهرمان دنیا و سوم المپیک و بسیاری از کشتی گیران دیگری که در سطح جوانان و امید جهان درخشیده بودند.

146 کشتی گیر به روی تشک رفتند، همه ی آنها گزینش شده بودند و چرخه انتخابی را پشت سر گذاشتند برعکس گذشته هیچ مسئول یا نماینده مجلسی در شرکت دادن کشتی گیران دخیل نبودند، درواقع چرخه انتخابی قانونمند شده ای اجرا شده است.

محمد نخودی دارنده دو مدال نقره جهان به علی سواد کوهی باخت یا کشتی امیررضا معصومی با امیرحسین زارع آنقدر جذاب بود که هیچکس چشم از روی تشک بر نمی داشت و نیز نمایش گلیچ دارنده مدال امید های جهان همه و همه دلپذیر بودند اما به خاطر حسن یزدانی سالن شش هزار نفره ارومیه پر از تماشاگر شده بود.

داوری ها به جز یکی دو مورد خوب بود و پژمان درستکار، ایوب بنی نصرت و محسن کاوه به عنوان کمیته فنی نهایت تلاش خود را کرده بودند که عدالت در مسابقات اجرا شود.

حضور ابراهیم مهربان دبیر کار بلد فدراسیون کشتی، حمید یاری رئیس سازمان لیگ و مرد بی ادعا و زحمتکش به نام روح الله حسینی سبب شد که همه چیز با نظم و انضباط جریان پیدا کند. مربیان طبق مقررات اتحادیه جهانی عمل کردند و کشتی گیران حتی با وجود باخت کنار داوران ایستاند و به قانون تن دادند.

کار های فرهنگی در کشتی منجر به رعایت اصول حرفه ای و اخلاقی شده است.

هادی عامل افزود: ورزشکاران همه در هتل اسکان پیدا کرده بودند و در شیک ترین و مدرن ترین سالن کشور مسابقه دادند. وقتی بالاترین مقام یک استان یعنی استاندار پای کار باشد همه اشتیاق خدمت گذاری پیدا می کنند.

بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان و شخص کیومرثی رئیس هیات کشتی آذربایجان غربی عاشقانه کار کردند و مردم با فرهنگ ارومیه نیز کنار مسئولان برای میزبانی شایسته قرار گرفتند.

ضیافت مدیر منطقه آزاد باکو در شب آخر بسیار مجلل بود، اهدای هدایا به تیم های خارجی برخی خبرنگاران، پیشکسوتان و داوران و دورهمی مراسم اختتامیه نیز نمونه ای دیگر از اقدامات خستگی ناپذیر مراسم شهری استان بود.

گفت و گو: ج - دوستدار