جمعه هفتم اردیبهشت ماه
آثار ماندگار در فدراسیون کشتی

دبیر: باید قهرمان جهان و المپیک شویم

چندی پیش رئیس فدراسیون کشتی روسیه در سفر به ایران تشکیلات اداری و تمرینی کشورمان را در دنیا بی نظیر خوانده بود.

واقعیت این است که ما این گفته را نوعی تعارف تلقی می کردیم تا اینکه دیروز و پریروز گذر ما به فدراسیون کشتی افتاد و بسیاری از حقایق را با چشمان خود دیدیم و بار ها و بار ها آن را تحسین کرده ایم و به خود فخر ورزیده ایم که ورزش ما چنین امکانات و تاسیساتی دارد.

اقرار می کنیم آنچه را که در فضای مجازی به عنوان سپید و سیاه از عملکرد علیرضا دبیر انعکاس می دهد نمی تواند انکار اقداماتی به یاد ماندنی در فدراسیون کشتی باشد. شاهکاری که برای کشتی ایران خلق شده فراتر از قضاوت های آنی و سطحی افراد عامی و عادی است.

وارد فضای فدراسیون کشتی که می شوید انگار در دنیایی دیگر قدم می زنید، نقل ها و نظر ها به جای خود اما یه قول قدیمی ها رخ ماه را نمی شد گِل اندود کرد. اشخاص می توانند با هر طرز تفکری و اعتقاداتی که دارند خادم ملت و کشور باشند.

علیرضا دبیر می گوید: من بچه جنوب شهر هستم، آنچه انجام داده ام لطف خداوند بود روزی که فدراسیون را تحویل گرفتن 30.000 کشتی گیر داشتیم اما الان تعداد کشتی گیران ما به 400.000 هزار نفر رسیده است اما برای اینکه المپیکی شویم باید تعداد کشتی گیرانمان را به 800.000 هزار نفر برسانیم.

ما در دوره دوم حضور در فدراسیون کشتی مکلف به توسعه این ورزش هستیم، باید قهرمان جهان و المپیک باشیم و درآمد زایی را به خودکفایی برسانیم. زمانی در کشتی فرهنگی 11 دنیا و در کشتی آزاد ششم جهان بودیم امروز اما به اندازه تاریخ هشتاد ساله این ورزش مدال گرفته ایم.

دنبال این نیستم که برای خود محبوبیت بخرم ولی واقعیت را نمی شود نادیده گرفت، 82.5 درصد مدال های المپیک متعلق به کشتی است اما بودجه آنها دو درصد افزایش ندارد.

دبیر که به تازگی زانویش را جراحی کرده است به سختی سر پا می ایستد اما با غروری خاص می گوید: در کشتی افرادی را به کار می گیرد که دست توی جیب خود داشته باشند، رئیس های هیات ورزشی ما همه اتفاق نفر اول یا دوم شرق استان خود هستند مانند هیات های بعضی فدراسیون ها نیست که چشم به درآمد ورزش داشته باشند، من هیچکس نیستم بلکه سرباز این مملکت هستم.

با رئیس فدراسیون کشتی از هر دری سخن گفتیم اما او با وجود جراحی سخت، خستگی ناپذیر و ناآرام به نظر می رسد، دبیر با عجله می گوید: ما طرح توسعه کشتی را نوشته ایم و سند راهبردی آن را با استفاده از نظرات کارشناسان بخش های مختلف نوشته ایم ده ماه طول کشید تا این سند آماده شود.

این گفت و گذار  ادامه دارد...

تحریریه البرز ورزشی