شنبه هشتم اردیبهشت ماه

آثار ماندگار در فدراسیون کشتی

دیدنی های ساختمان جدید فدراسیون کشتی پرشمار است.

این مجتمع عظیم آنقدر وسعت و جذابیت دارد که هر یک از ما دوست داشتیم ساعت ها در این مکان محو تماشا باشیم. بار ها به خود گفتیم فدراسیون ورزشی به این عظمت و زیبایی واقعا ناد است یکی از نقاط دیدنی این مجموعه کم نظیر بین المللی امفی تئاتری است که 3.500 نفر ظرفیت دارد و از هم اکنون بسیار از فدراسیون ورزشی و حتی وزارت ورزش خواهان استفاده از این سالن کم نظیر شده اند.

بدون تردید احداث چنین تشکیلاتی هزینه بر بوده و مخارج هنگفتی را هم در پی داشته است اما چون ماندگار و مانا خواهد بود باید آن را ستود.

جای جای ساختمان فدراسیون کشتی بوی فرهنگ، هنر و ورزش می دهد و البته مزار شهید گمنام که هر تازه واردی را به تکریم وا می دارد. در مطلع ورودی محوطه مهیج دل نواز است. به راستی چه خون های مقدسی که برای حفظ تمامیت سرزمین عزیزمان نثار شده تا یک وجب از این خاک عزیز به دست دشمنان نیافتد.

دکتر علیرضا دبیر می گوید: زمانی فدراسیون کشتی در چهار اتاق توسط 130 حقوق بگیر اداره می شد الان با این همه تشکیلاتی که به وجود آورده ایم فقط 9  نفر همه ی کار ها را انجام می دهند. پول اضافی را به جای باج دادن به برخی مدعیان صرف افزایش کیفیت غذا و اسکان قهرمانان کشتی می کنیم چون همه ی امکانات و تلاش ها باید در خدمت ارتقای کشتی و کشتی گیران باشد تا عزت آن ها برای اهتمام در جهت افتخار آفرینی حفظ شود.

" من تنها رئیس تاریخ کشتی هستم که فقط چهار سفر خارجی رفته ام و پول بلیط همه ی سفر ها را از جیب خودم پرداخت کرده ام. "

دبیر ظاهری مغرور دارد اما شاید این به معنی غره بودن و مغروریت نباشد وی از اینکه قهرمان المپیک بوده و از این بابت که رئیس پرافتخارترین ورزش ما است به خود افتخار می کند، انصافا آیا نباید به وی حق داد؟

دبیر می گوید: اهل فضای مجازی نیستم و کاری ندارم که چه می گویند و چه می نویسند من مکان هایی را ساخته ام که در آن جوان های مملکت ورزش می کنند و در جهت خودسازی گام برمی دارند و در نهایت افتخارش به ایران ما می رسد آیا این جرم است؟

دیبر بار ها تاکید کرد که بچه جنوب شهر است و با همان ادبیات و صداقت ذاتی سخن می گوید و کسر شان خود نمی داند اما برخی ها دوست دارند که به جای کمک، اقدماتی انجام دهند که نتیجه آن تخریب است. ریا نمی کنم چون می دانم ارزش تظاهر خیلی زود از دست می رود، من برای خدا کار می کنم و عزت را خداوند به افراد می دهد. بندگان خدا نمی تواند این موهبت را ذایل سازند.

این گفت و گو ادامه دارد...

تحریریه البرز ورزشی