پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
با دبیر کل کمیته ملی المپیک از فوتبال امید تا حواشی ژیمناستیک

مناف هاشمی: داورزنی چیزی از مشکلات نگفت

مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک گفت: شاخص های توزیع اعتبارات و کمک به فدراسیون ها مجدد بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

هاشمی ضمن طرح مطالب فوق افزود: برخی فدراسیون ها به این شاخص ها معترض بودند و جلسه ای را با نمایندگان هیات اجرایی و روسای ۱۰ فدراسیون برگزار کردیم تا نقطه نظرات را بشنویم. پیشنهاد مکتوب نداشتیم و تنها پیشنهاد شفاهی داشتیم. از این رو مصوبه قبلی ابقا شد و تغییرات جزئی داشتیم. دو مرحله تخصیص بودجه به فدراسیون ها داشتیم.

او در مورد ثبت نام کاروان ایران برای بازی های آسیایی گفت: ثبت نام حدود ۳۰ رشته ورزشی نهایی شد. به فدراسیون هایی که برای توسعه ورزش خود و کسب سهمیه المپیک در شرایط اضطرار نیازمند مربی خارجی هستند، کمک مالی کنیم. برخی فدراسیون ها اعتراض داشتند و خواستار حمایت از مربیان داخلی هم شدند. قرار شد در کمیته‌ای که برای بررسی مربیان خارجی است، حمایت از مربی داخلی هم بررسی شود. فدراسیون‌های کشتی و وزنه‌برداری درخواست  حمایت از مربیان داخلی  داشتند که  در آن کمیته بررسی می شود.

هاشمی از انتخاب رییس آکادمی ملی المپیک خبر داد و گفت: فرهاد صدر که دکترای پزشکی و مدیریت اجرایی دارد به عنوان رییس آکادمی ملی المپیک نهایی شد و فرایند کاری دنبال می شود و در آکادمی ملی المپیک سرپرست نداریم.

او از کمک مالی به تیم امید خبر داد و تاکید کرد: در کنار بقیه رشته ها در حد توان به تیم فوتبال امید  کمک مالی  می‌شود. کسب مدال سخت است اما شدنی است و امیدوارم هم مدال بازی های آسیایی بگیریم و هم سهمیه المپیک کسب کنیم.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود کمیته ملی المپیک نامه ای به وزارت ورزش زده و انتخابات ژیمناستیک را باطل کرده است. آیا این موضوع صحت دارد؟ تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم خیر. فدراسیون جهانی و IOC از ما گزارش خواستند و داریم این گزارش را آماده می کنیم اما ما نامه ای برای ابطال انتخابات نزده ایم و این را رد می کنم.

او در پاسخ به اینکه گفته می‌شود پس از انتخاب عنایتی به عنوان سرمربی تیم ملی امید، حبیب کاشانی قهر کرد و کمیته ملی المپیک در صدد آشتی آنها است. چرا فدراسیون کمیته ملی المپیک از ابتدا در انتخاب سرپرست ورود کرد و این کار را همانند فدراسیون های دیگر به خود فوتبال واگذار نکرد؟ تاکید کرد: شما می‌دانید که حبیب کاشانی مدیر توانمند و قابلی است. ما اختلافی را به طور مشخص مشاهده نکردیم.

از قهر کاشانی بی خبریم!

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا حبیب کاشانی قهر کرده است؟  گفت: چنین چیزی را اطلاعی ندارم بعید می دانم و من اولین بار است که از زبان شما می شنوم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد گلایه والیبالیست‌ها از اینکه مسئولان سراغی از آنها نمی گیرند و در تامین هزینه های پرواز به مسابقات مختلف مشکل دارند و کمیته ملی المپیک به این مسئله ورود می‌کند؟ گفت: رئیس فدراسیون والیبال صبح امروز در نشست های اجرایی کنار ما بود و به هیچ عنوان بحثی را در این مورد مطرح نکرد. من اصلا نمی دانم موضوع چه چیزی است. هر درخواستی داشته باشند و هر کمکی از دستمان بر بیاید در کنار آنها هستیم. ما به فدراسیون‌ها کمک می‌کنیم اما می‌دانید که فدراسیون هایی چون والیبال، فوتبال و کشتی با کمک کمیته ملی المپیک خودشان را اداره می‌کنند. ولی بیش از ۹۰ درصد منابع مالی را خودشان تامین می‌کنند! به همین خاطر مسائلشان هم به فدراسیون خودشان بر می گردد. اگر مشکلاتی در مورد بحث هواپیما ویزا و یا کشوری که می‌خواهند اردو برگزار کنند داشته باشم با ما مکاتبه می‌کنند و ما کمک می کنیم. 

او افزود: در بحث سفری هم که به آمریکا داشته‌اند ما هم در حال پیگیری هستیم و این حق فدراسیون والیبال است که با تیم و ترکیب واقعی خود در مسابقات شرکت کند.

او در مورد تعیین تکلیف نشدن برخی از رشته‌ها برای حضور در بازی‌های آسیایی گفت: آنچه که در جلسه ستاد عالی بازیها جمع بندی شد برای من به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ملاک است. ما کارهای ثبت نام را انجام داده ایم و فقط یک فرصت چند روزه گرفتیم برای برخی از رشته‌ها که مشخصات فردی برخی از افراد مشکل داشت. ما کارون را بستیم و تغییراتی در آن وجود ندارد. آخرین مصوبه ستاد عالی بازی ها برای ما ملاک است و قرار بود که این مصوبه از سوی وزارت ورزش به ما ابلاغ شود که منتظر ابلاغ آن هستیم.