پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

شاگردان هاینن در راه ژاپن

تیم ملی والیبال زنان آلمان به رهبری مربی ویتال هاینن برای هفته افتتاحیه لیگ ملت های والیبال (VNL) راهی ژاپن شده است.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: برگزیده این مربی بلژیکی 14 بازیکن، همراه با تجربه و جوانی را در هم می آمیزد، با هدف کسب پیروزی های حیاتی و امتیازات رتبه بندی جهانی، سفر کرده است.

کاپیتان های تیم، آنا پوگانی و لنا استیگروت، هدایت بازیکنان باتجربه از جمله لینا آلسمایر، کامیلا ویتزل، ماری شولزل، هانا اورثمان و پیا کستنر را بر عهده خواهند داشت. بازیکنان جدیدتری مانند آنتونیا اشتاتز، ونسا آگبورتابی، آنی سزار و ریکا ماسه که تازه اولین بازی خود در تیم ملی مقابل اوکراین را آغاز کرده‌اند، انرژی جوانی را به تیم تزریق می‌کنند.

آلمانی ها مبارزات VNL خود را در روز سه شنبه 30 ماه می مقابل هلند آغاز می کنند و پس از آن بازی های متوالی با کرواسی، چین و بلغارستان مسابقه خواهند داد.

مربی هاینن درباره غیبت بازیکنان کلیدی، جنیفر جانیسکا و کیمبرلی درونیوک، که برای این رویداد در دسترس نبودند، ابراز نگرانی کرد. علی رغم این نکته او همچنان به تیم جوان خود خوشبین است، اگرچه او بر لزوم اهمیت بیشتر بازیکنان آلمانی در لیگ و گسترش دوران بازی در تیم ملی تاکید کرد.

کاپیتان تیم، پوگانی، بر اهمیت رشد مستمر و روحیه تیمی علیرغم چالش های زمان آماده سازی کوتاه تاکید کرد. او معتقد است که حفظ شادی و تمایل به توسعه به عنوان یک تیم یک عامل کلیدی برای موفقیت در VNL آینده است.