پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

پرسه در متن و حاشیه اخبار منهای فوتبال باعث شد تا سه خبر جالب توجه را برای بینندگان و خوانندگان البرز ورزشی انتخاب کنیم که یکی از مهمترین آنها تغییر لوگوی کمیته ملی المپیک است.

لوگوی جدید کمیته ملی المپیک

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: کمیته بین المللی المپیک سال گذشته اعلام کرده بود که لوگوی کمیته ملی المپیک باید تغییر کند. کمیته بین المللی المپیک خواسته بود، طرح مشعل لوگوی کمیته ملی المپیک به دلیل شباهت و قرابت با نشان IOC  تغییر کند و حلقه های المپیک بصورت منفک از طرح لوگو (نشان) ایران در زیر آن باشد.

 چندین طرح برای لوگوی کمیته ملی المپیک پیشنهاد شد و در نهایت اعضای هیات اجرایی بر سر انتخاب یک طرح به توافق رسیدند. این طرح ساده شامل پرچم ایران است که به صورت کامل قرار دارد و پنج حلقه المپیک زیر پرچم ایران ایران قرار دارد. نام کمیته ملی المپیک هم از زیر لوگو حذف شده است.

لوگوی ایران تلفیقی از پرچ ایران و پنج حلقه است.

طرح در نظر گرفته شده مشابه لوگوی کشورهایی چون برزیل و ژاپن است.

کمیته ملی المپیک ایران این طرح را برای کمیته بین‌المللی المپیک ارسال می کند و در صورت موافقت، از این پس از این لوگوی جدید استفاده خواهد شد.

قایقرانان در کرایلاتسکو

مسابقات بزرگ قایقرانی روئینگ مسکو ۱۲ تا ۱۴ خرداد در پیست روئینگ مجموعه ورزشی کرایلاتسکو برگزار می‌شود. تیم ملی روئینگ بانوان و آقایان کشورمان نیز برای آمادگی بیشتر جهت حضور در بازی‌های آسیایی، در این رقابت شرکت خواهد کرد.

نازنین ملایی، مهسا جاور، مریم امیدی پارسا، کیمیا زارعی، زینب نوروزی و فاطمه مجلل در بخش بانوان و امیرحسین محمودپور، حمیدرضا رضوانی و شیرزاد قادری در بخش آقایان ترکیب تیم ملی روئینگ را در این رقابت‌ها تشکیل می‌دهند.

پایان نیم قرن انتظار والیبال بانوان

نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی سال ۲۰۲۲ به میزبانی شهر هانگژو چین که به دلیل شیوع کرونا با یک سال تأخیر برگزار می‌شود، در بخش والیبال زنان از ۶ تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ پیگیری خواهد شد.

تیم ملی ایران بعد از حدود نیم قرن موفق شد مجوز حضور ذر بازی های آسیایی را بگیرد.

بنا بر اعلام شورای المپیک آسیا، مرحله مقدماتی والیبال سالنی زنان در بازی‌های آسیایی هانگژو از روز پنج‌شنبه ششم تا دوشنبه دهم مهر ماه ادامه دارد و دو تیم برتر هر گروه به مرحله دوم صعود خواهند کرد.

روز سه‌شنبه یازده مهر تیم‌ها استراحت دارند و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۲ و ۱۳ مهر ماه مرحله دوم برگزار خواهد شد.

مرحله دوم به صورت گروهی برگزار می‌شود به این شکل که دو تیم اول گروه A و H ، دو تیم اول B و G ، دو تیم اول C و F، دو تیم اول D و E هر کدام در یک گروه به مصاف هم می‌روند. به این ترتیب در مرحله دوم مجموعاً ۱۶ تیم با هم به رقابت می‌پردازند.

روز جمعه ۱۴ مهر ماه مرحله نیمه‌نهایی و روز بعد (شنبه ۱۵ مهر) دیدارهای فینال و رده‌بندی برگزار خواهد شد تا برگزیدگان این دوره از مسابقات معرفی شوند.