پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
شرایط مصدومان استقلال بررسی شد؛

تغییر در آرایش دفاعی استقلال!

شرایط یامگا مساعد نیست، زوج دفاع مرکزی استقلال هم با سیلوا و مرادمند شکل می گیرد و غلامی هم در لیست ۱۸ نفره قرار دارد!

دیشب آخرین بررسی ها در خصوص چگونگی وضعیت آسیب دیدگی غلامی انجام شد. امروز هم تلاش کادر پزشکی انجام خواهد شد. به احتمال فراوان سیلوا و مرادمند دو مدافع  میانی هستند.

حردانی مدافع راست خواهد بود و سلمانی هم در جناح چپ انجام وظیفه می کند. این تغییرات قطعا در فاز دفاعی چالش هایی را برای استقلالی ها به همراه خواهد داشت.

باید دید مهاجمان پرسپولیس در مواجهه با این تغییرات در خط دفاعی حریف چه تدابیری خواهند داشت.

در بازی‌ های گذشته به عینه دیدیم که امیری و ترابی به کرات آل کثیر را در عمق مدافعان حریفان خود صاحب موقعیت کردند و از این تاکتیک به هدف رسیدند.

با توجه به غیبت محتمل غلامی در ترکیب ثابت که مدافعی سمج و سرعتی است باید ببینیم مرادمند به همراه سیلوا، چگونگی مهاجمان پرسپولیس را مهار خواهند کرد.

همانطور که در تحلیل قبلی یاد آور شدیم، خطوط میانی و حمله دو تیم بدون تغییر و با همان نفرات در مستطیل سبز آرایش داده خواهند شد.

در نزد آبی ها چشمی، رضاوند و ‌مهری در خط هافبک هستند و قائدی، محبی و مطهری هم در خط حمله قرار می گیرند.

این شیوه در تمرینات روزهای گذشته هم مرور شد. در آن سوی میدان هم قرمزها با سرلک و سروش و صادقی و ترابی خط میانی را آرایش می دهند و امیری و آل کثیر هم دو مهاجم گل محمدی هستند.

 استقلال برای پیروزی به حرکات انفجاری قائدی دل بسته است. قطعا پرسپولیسی ها هم برای مهار او تدابیری ویژه دارند.

جدال صادقی و ترابی با سلمانی و حردانی هم دیدنی است. خط دفاع دو تیم امشب با شرایط سختی روبرو هستند چون باید مهاجمان کلیدی و شاخص دو طرف را مهار کنند.

اگر کار به ضربات پنالتی کشیده شود، به نظر می رسد بیرانوند عملکرد بهتری داشته باشد.

اگر چه تجربه و جسارت حسینی را هم نباید نادیده گرفت. روز گذشته بیانیه مشترک دو تیم قدری آرامش را نزد هواداران ایجاد کرد، اما اظهارات ساپینتو در باره بیرانوند و واکنش گل محمدی معادلات را تغییر داد.

به هر حال ایجاد مناقشه و چالش جدید در اردوی دو طرف ، قطعا باعث جنجال در سکوها می شود که فضا را به هم‌می ریزد.

امیدواریم این فضای روانی و هیجانی را در سکوها شاهد نباشیم. بازی روان دو تیم و اجتناب از پرخاشگری و خشونت قطعا آرامش را در سکوها برقرار می کند.

کادر فنی دو تیم و گروه داوری اگر به درستی وظایف شان را انجام دهند می توان انتظار داشت، شهر آورد ۱۰۱  بهتر و زیباتر از گذشته برگزار شود و به سرانجام برسد.

نویسنده: احمد میرزاییان