پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مارتینز و رونالدو

سرمربی تیم ملی پرتغال: تجربه رونالدو را هیچ بازیکنی ندارد

روبرتو مارتینز، سرمربی پرتغال درباره تصمیم خود برای حضور کریستیانو رونالدو در "چرخه جدید" تیم ملی توضیح داده است.

رونالدو پس از جام جهانی ضعیف توسط مارتینز انتخاب شد. مدیر به تجربه و رهبری اشاره می کند.

CR7  در دو بازی تحت هدایت مارتینز چهار گل زده است.

رونالدو پس از جدایی از منچستریونایتد در زیر ابری از جنجال، به عنوان کاپیتان پرتغال در جام جهانی 2022 تحت هدایت فرناندو سانتوس، سرمربی قبلی، هدایت شد، اما عملکرد ضعیف او باعث شد تا گونکالو راموس ستاره بنفیکا در مراحل حذفی جایگزین او شود. در 38 سالگی و با استعدادهای هجومی، به نظر می رسید روزهای رونالدو برای تیم ملی به شماره افتاده است. اما سرمربی جدید مارتینز از زمان ورود در ژانویه او را در هر دو تیم خود قرار داده است و به عنوان توضیح به تجربه و رهبری مهاجم اشاره کرده است.

تاکتیکیست اسپانیایی به talkSPORT گفت: "من در 9 ژانویه منصوب شدم و شش هفته فرصت داشتم تا با هر بازیکنی که در آن لیست 26 نفره در قطر قرار داشت ملاقات کنم. بنابراین شما در مورد رفتن به پنج لیگ برتر اروپا، رفتن به عربستان سعودی و حضور در پرتغال صحبت می کنید و دیدن هر بازیکن و اینکه چگونه نقش خود را در رختکن های مختلف در لیگ های مختلف توسعه می دهند بسیار جذاب بود. در آن مرحله شما این فرصت را پیدا می کنید که با فردی که پشت سر فوتبالیست قرار دارد ملاقات کنید و برای من، این یک لحظه بسیار واضح بود.

من با همه بازیکنان ملاقات کردم و دیدم فوتبال بازی کردن به چه معناست و آنها در کجای حرفه خود قرار دارند. درمورد کریستیانو، او آماده کناره گیری نبود و می خواست بخشی از چرخه جدید باشد و در آن مرحله بسیار آسان بود که او را به اردوی مارس اضافه کنیم و او یک رهبر واقعی، یک کاپیتان و کسی بود که تجربه ای را به ارمغان می آورد که هیچ بازیکن دیگری در فوتبال جهان ندارد. وی فردی است که می تواند به 200 بازی ملی برای کشور شما رقم بزند."

در واقع، تصمیم مارتینز مبنی بر حضور رونالدو در بازی‌های قبلی پرتغال در رقابت‌های اروپایی مقابل لیختن اشتاین و لوکزامبورگ، مطمئناً ثابت شد. کاپیتان النصر در هر بازی یک گل به ثمر رساند و در بازی های بین المللی مردان تاریخ ساز شد و پرتغال ده گل بزرگ به ثمر رساند تا کنترل گروه J را در اختیار بگیرد.

برگردان: هستی رفیعی