پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نخستین مصاحبه کریستیانو در عربستان

رونالدو: لیگ عربستان پنج لیگ برتر جهان خواهد شد

کریستیانو رونالدو فصل اول با النصر، زندگی جدید در عربستان سعودی را منعکس می کند.

کریستیانو رونالدو در اولین مصاحبه کامل خود پس از پیوستن به باشگاه فوتبال النصر، نظراتش را در مورد بازی و زندگی در عربستان سعودی به اشتراک گذاشته است.

این گفت و گو که در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی لیگ حرفه‌ای عربستان منتشر شد، در پایان کمپینی انجام می‌شود که در آن باشگاه ریاض رونالدو پس از نبردی نزدیک برای عنوان قهرمانی با قهرمان جدید الاتحاد، مقام دوم را کسب کرد.

فوق ستاره پرتغالی علی رغم ناامیدی به دست آوردن عنوان قهرمانی، بر نکات مثبت و پیشرفت در فصل آینده تاکید کرد.

او گفت: "خب، انتظار من (در ابتدا) کمی متفاوت بود. صادقانه بگویم، انتظار داشتم امسال کاپی را ببریم، اما همیشه آنطور که فکر می کنیم یا آنگونه که می خواهیم پیش نمی آید. گاهی برای رسیدن به بهترین چیزها به اشتیاق، ثبات و پشتکار نیاز داریم.

بنابراین، من هنوز معتقدم که سال آینده ما پیشرفت های زیادی خواهیم کرد. بگذارید بگوییم در پنج یا شش ماه گذشته تیم پیشرفت زیادی کرده است. هرچند در لیگ عربستان همه تیم ها پیشرفت کردند.

"گاهی زمان می برد، اما اگر باور داشته باشید و فکر کنید این هدف شماست، فکر می کنم همه چیز ممکن می شود.

انتظار داشتم امسال عنوانی را به دست بیاوریم، اما نشد، اما سال آینده واقعاً مثبت خواهیم بود و مطمئن هستم که همه چیز تغییر خواهد کرد و ما به مسیر بهتری خواهیم رفت. بنابراین، اجازه دهید این باور را جدی بگیریم و روی آن کار کنیم

او اضافه کرد: لیگ عربستان خیلی خوب است اما فکر می‌کنم هنوز فرصت‌های بسیار زیادی برای رشد داریم. لیگ رقابتی است، ما تیم های بسیار خوب، بازیکنان عرب بسیار خوبی داریم.

اما آنها باید زیرساخت ها را کمی بیشتر بهبود بخشند، حتی داوران، سیستم VAR باید کمی سریعتر باشد. من فکر می کنم چیزهای کوچک دیگر نیز باید بهبود یابد.

اما من با زندگی در اینجا خوشحال هستنم، می خواهم اینجا به فوتبال ادامه دهم و به نظر من اگر عربستانی ها به کارهایی که می خواهند در فوتبال اینجا انجام دهند، برای پنج سال آینده ادامه یابد فکر می کنم لیگ عربستان می تواند به پنج لیگ برتر جهان تبدیل شود.

ستاره سابق رئال مادرید و منچستریونایتد در مورد بزرگترین تغییر پس از انتقال خود گفت: یک مثال این است که در اروپا صبح ها بیشتر تمرین می کنیم، اما اینجا بعد از ظهر یا عصر تمرین می کنیم و در ماه رمضان ساعت 10 شب تمرین می کنیم. بنابراین، این عجیب است، اما همانطور که به شما می گویم این موقعیت ها بخشی از یک تجربه، خاطرات هستند.

"من دوست دارم این لحظات را زندگی کنم زیرا شما با این چیزها یاد می گیرید. سخت است، اما چیزی نیست که قبلاً ندیده باشم. تجربه من این است که هواداران عربستان واقعا عاشق فوتبال هستند و دوست دارند زندگی کنند و این خوب است و من از این بابت بسیار خرسندم.

سعد علازیز، نایب رئیس لیگ حرفه ای عربستان، اخیراً در مورد این بازیکن گفت: آمدن کریستیانو همیشه این پتانسیل را داشت که یکی از تاثیرگذارترین و متحول کننده ترین در تاریخ فوتبال باشد. و این موضوع ثابت شده است.

او یک فوتبالیست خاص و یک فرد خاص است که تاثیرش بسیار فراتر از فوتبال است. "اثر کریستیانو" قطعا احساس شده است. این فصل بزرگ‌ترین فصل ما بوده است، با تماشاگران بیشتر در روزهای مسابقه، دنبال‌کنندگان بیشتر و تماشای جهانی بیش از هر زمان دیگری.

"لیگ حرفه ای عربستان اکنون توسط 48 پلتفرم و پخش کننده تلویزیونی در بیش از 170 کشور در سراسر جهان پخش می شود و شرکت کنندگان در مسابقات النصر از زمان امضای قرارداد کریستیانو سال به سال دو برابر شده است.

عربستان سعودی در حال حاضر یک کشور شیفته فوتبال است و بیش از 80 درصد از مردان و زنان عربستان سعودی فوتبال بازی می کنند، حضور دارند یا دنبال می کنند. تحولات اخیر شامل تأسیس لیگ برتر حرفه ای زنان و تیم ملی زنان و لیگ دختران مدارس با 50000 بازی در هر هفته است.

برگردان: هستی رفیعی

منبع: عرب نیوز