پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تغییرات در اجرای مسابقات والیبال جهان

شاهمیری: باشگاه ها مهمترین مسابقه آسیا است

رنگ کفپوش مسابقات والیبال تغییر کرد، رنگ جدید درست شبیه پارکت های چوبی متداول است.

رنگی که در دهه شصت کف بیشتر سالن های ورزشی ما را پوشش می داد.

فرهاد شاهمیری ناظر ایرانی فدراسیون جهانی والیبال با بیان این خبر در گفت و گو با البرز ورزشی اضافه کرد: تغییرات دیگری هم در قوانین مربوط به اجرای مسابقات به وجود آمده است از جمله اینکه تیم ها در دو ست اول زمین ثابتی خواهند داشت و در ست سوم جا به جا خواهند شد. همچینین از تایم چلنج ویدیو چک کم شد و این زمان به هفت ثانیه تقلیل پیدا کرده است.

شاهمیری که به تازگی از مسابقات چلنج کاپ بانوان آسیا مرکزی در کشور نپال بازگشته است گفت: جای بانوان ایران واقعا خالی بود چرا که تیم های حاضر در این رقابت ها به نوعی همسنگ والیبال بانوان ما بودند. شکست قزاقستان از هندوستان از اتفاقات این رقابت ها البته که قزاق ها با تیم دوم خود به نپال آمده بودند.

شاهمیری درمورد مشکلات زمانی مربوط به مسابقات لیگ ملت ها نیز گفت: خود من نیز باید از فاصله زمانی کمی از یک سفر به یک سفر دیگر بروم و این از نظر تطابق آب و هوایی مشکلاتی برای ما ایجاد خواهند کرد.

بهترین اقدام این بود که ولاسکو با دو تیم آماده برای مسابقات مختلف از جمله لیگ ملت ها، بازی های آسیایی و انتخابی المپیک در اختیار داشتیم ضمن اینکه در قرعه کشی انتخابی المپیک نیز تیم ملی به حریفان دشواری برخورد کرده است.

شاهمیری که در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا ناظر بود دلیل ناکامی تیم شهداب یزد را فاصله زیاد پایان لیگ ایران به آغاز باشگاه های آسیا خواند و افزود: تیم های دیگر همه با فاصله اندکی لیگ خود را تمام کرده و راهی بحرین شده بودند در صورتی که از نظر من شهداب پتاسنیل قهرمانی داشت و فقط چوب تعطیلی سه ماه لیگ ایران را خورد.

این را اضافه کنم که باشگاه های آسیا مهمترین مسابقه قاره کهن است چرا که باشگاه ها با استفاده از بازیکنان تاپ خارجی قوی تر از تیم های ملی خود بازی می کند.

گفت و گو: جمشیده حمیدی