پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
بايد در گينس ثبت شود؛

سوپر قهرماني براي اولين باردر ايران!

پرسپوليس يكبار دهه هفتاد و يكبار در دوره ي برانكو دبل قهرمان داشت.

يعني علاوه بر اينكه قهرمان ليگ شده بود قهرماني جام حذفي را در يك فصل به آغوش كشيده بود. افتخاري كه تاكنون نصيب هيچ تيمي نشده است. اما حالا پرسپوليس يك گام بالاتر رفت.

در يك فصل نه تنها در تصاحب جام دبل كرد كه اكنون بايد اعتراف كرد افتخاري را كسب كرد كه بايد در گينس ثبت شود. پرسپوليس در يك فصل سه جام گرفت. افتخاري كه بعيد است حداقل تا ده سال نصيب تيمي شود.

درباره چنين اتفاقي گفتني ها زياد است اما با هزار و يك دليل به ويژه با توصيه به مخالفان پرسپوليس به تماشاي چند باره دربي صدم و همچنين فينال جام حذفي مي پرسیم؛ در سبك بازي مقتدرانه، آگاهانه و در يك كلمه قهرمانانه پرسپوليس نقش هشتك مسعود كه ساله ا با اين واژه قهرماني هاي مقتدرانه پرسپوليس را لوث مي كرديد! كجا بود؟ كدام صحنه مشكوك وجود داشت كه پاي اشتباه داوري و وصله تيم حكومتي به ميان كشيده شود به هیچ وجه منطقی نیست.

بماند كه در مورد اين وصله حرف هاي زيادي داریم كه بزودي خواهیم گفت! اما از طرفداران استقلال مي پرسیم؛ تيم تان را در دربي صدم و صدويكم چطور ديديد؟ وجدانا با سبك فوتبالي كه پرسپوليس ارايه كرد آيا زور استقلالي ها بيشتر و بهتر بود؟

آيا قبول داريد پرسپوليس يك سر و گردن بالاتر از استقلال بود؟

اگر موقعيت هاي پرسپوليس گل مي شد يا پنالتي روي آل كثير اعلام مي شد و يا پرسپوليس از دقيقه٧٠ به بعد بنابر دلايل زيادي "بازي "را تمام شده فرض نمي كرد كه عقب بنشيند! استقلال به جز آن موقعيت دقيقه٩٠ با كدام استراتژي و تاكتيك قصد غلبه بر پرسپوليس داشت با كدام بازيسازي و البته پاسور؟

مگر نه اين است كه استقلال بهترين مهاجمين حال حاضر فوتبال كشور يعني محبي، قايدي، مطهري، بابايي را در اختيار دارد. چقدر به آنها توپ رسيدكه خلق موقعيت كنند؟

بازهم تاكيد مي کنیم وقتي پرسپوليس از هر نظر يك سر وگردن بالاتر از رقيب ديرينه خود بود آيا نبايد به چنين تيمي احترام كرد؟

پرسپوليس يك تيم قابل احترام است كه حالا با تصاحب سه جام در يك فصل بايد و بايد به پايش ايستاد و ساعت ها كف زد، يك تيم كاملا ستودني.

استقلالي ها بايد قبول كنند در اين فصل با وجود در اختيار داشتن يك دو جين بازيكن خوب و ممتاز متاسفانه درقواره قهرماني و ايضا پرسپوليس نبودند. پرسپوليس امسال چيزي داشت كه در همه ادوار گذشته نداشت …!

نویسنده:  مجيد سعيدي