پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کوتاه از فوتبال...کوتاه از فوتبال

متن و حاشیه فوتبال همیشه پر از دیدنی ها و شنیدنی های فوتبال است از حواشی دربی در داخل خاک ایران گرفته تا درخشش دوباره مهدی طارمی غزال تیزچنگ فوتبال ایران که می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی:

* سایت «گل پوینت» پرتغال امروز در ارزیابی فنی اش از بهترین های فصل 2022-2023 در لیگ برتر پرتغال پرده برداشت که مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و عضو باشگاه پورتو در صدر بهترین ها قرار گرفت.

طارمی با کسب میانگین 6.72 امتیاز در طول یک سال جایزه بهترین مهاجم فصل را کسب کرد. ریکاردو هورتا در رده دوم ایستاد. راموس و موجیکا به ترتیب در رده سوم و چهارم بهترین های فصل لیگ پرتغال قرار گرفتند.

طارمی در این فصل با به ثمر رساندن 22 گل جایزه آقای گلی لیگ برتر پرتغال را کسب کرد. ستاره تیم ملی ایران برای رسیدن به این جایزه 4 سال تلاش کرد و هر سال در یک قدمی این جایزه ایستاد  ولی در نهایت این فصل موفق به کسب این جایزه شد.

*  امروز در برنامه تلویزیونی «ورزشگاه» خبر جدیدی در این ارتباط اعلام شدبر اساس نامه‌ای که از کنفدراسیون آسیا به فدراسیون ایران ارسال شده، AFC بار دیگر به خاطر ایرادات صدور مجوز حرفه‌ای، ایران را ۱۸۵ هزار دلار جریمه کرده است.

باتوجه به اینکه فقط بخشی از جریمه ۱۲۰ هزار دلاری قبلی ایران به کنفدراسیون آسیا پرداخت شده بود، در حال حاضر فدراسیون ایران باید مبلغی بیش از ۲۰۰ هزار دلار جریمه به AFC بپردازد.

فرصتی که به ایران برای پرداخت این جریمه داده شده، ۳۰ روز است.

* رسانه باشگاه مس سونگون ورزقان در این باره نوشت: با درخواست رسمی باشگاه مس، تبریز کاندیدای میزبانی جام قهرمانی فوتسال باشگاه‌های آسیا شد. در نامه رسمی این باشگاه آمده است: با توجه به قهرمانی تیم فوتسال مس سونگون و آمادگی کامل این باشگاه برای برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، کاندیداتوری خود را برای میزبانی این مسابقات در تبریز اعلام می‌داریم.

* یک رسانه ترکی نوشت: مربی پرتغالی بعد از گل پیروزی پرسپولیس به شدت عصبانی شد و به داور حمله کرد که در نهایت با کارت قرمز داور از زمین اخراج شد.

این اقدام جنجالی سرمربی استقلال امروز در ذره بین رسانه ترکیه‌ای قرار گرفت. سایت «spor27» ترکیه در واکنش به این اقدام مربی پرتغالی نوشت: ریکاردو ساپینتو در ایران دیوانه شد!

ریکاردو ساپینتو سرمربی سابق غازی‌عینتاب ترکیه در فینال جام حذفی ایران با استقلال مقابل پرسپولیس شکست خورد. بعد از باخت مربی پرتغالی دیوانه شد و به داور بازی حمله کرد که در نهایت باعث اخراج شد. این اقدام مربی پرتغالی تعجب هواداران غازی‌عینتاب را به همراه داشت.