پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هندبال قهرمانی باشگاه های آسیا

الریان مدعیان را به دنبال خود می کشد

بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه ‌های غرب آسیا که به میزبانی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان از روز پنجشنبه یازدهم خرداد ماه در سالن شش هزار نفری حماسه ۲۵ آبان ورزشگاه نقش جهان اصفهان با حضور ۱۱ تیم در حال برگزاری است .

تیم های شرکت کننده در دو گروه A و B با یکدیگر به رقابت می پردازند که تیم‌های ال کازما کویت، عمان کلاب عمان، الریان قطر، فولاد مبارکه سپاهان و تی اسپرت کلاب هند در گروه  ۵  تیمیو تیم های الکویت کویت، الدحیل قطر، النجمه بحرین ، نزاجاشهید شاملی کازرون، جونیور چین و تاشکند ازبکستان در گروه ۶ تیمی B با یکدیگر به رقابت می پردازند.

در مهم ترین بازی های روز نخست تیم فولاد مبارکه سپاهان میزبان مسابقات برابر تیم قدرتمند الریان قطر شکست تلخ ۳۱ بر ۲۳ را تجربه کرد و تیم نزاجا شهید شاملی کازرون نیز در مصاف با تیم جوان جونیور چین روی درخشش اله کرم استکی و جواد کاظمی با نتیجه ۳۹/۳۲ به برتری رسید.

در روز اول تیم های الدحیل قطر برابر تاشکند ازبکستان مقتدارانه با نتیجه ۵۱/۳۵، ال کازما کویت با بازی پرگل ۴۳/۲۰  در مصاف با تیم تی اسپرت هند که از چهار بازیکن ایرانی سود می برد به برتری رسید، تیم النجمه بحرین در یک بازی نفس‌گیر موفق شد تیم الکویت کویت را با نتیجه ۳۸/۳۶  از پیش رو بردارد و در آخرین بازی روز نخست و در یک بازی بسیار مهم سپاهان متحمل شکست سنگینی برابر تیم مدعی قهرمانی الریان قطر تن به شکست داد.

رقابت‌های روز دوم جمعه ۱۲ خرداد ماه از حساسیت بیشتری برای دو نماینده شایسته کشورمان برخوردار بود که تیم الکویت برابر شهید شاملی کازرون قرار گرفت و ۷۰ گل درون دروازه‌های این دو تیم کاشته شد ، بازی را کویتی ها توفانی آغاز کردند و در ابتدا ۹ بر صفر پیش افتادند و تلاش یاران مسعود ظهرابی نتیجه نداد ودر نهایت ۴۰ بر ۳۰ الکویت به پیروزی رسید.

دیدار پایا پای دو تیم فولاد مبارکه سپاهان و ال کازما کویت بسیار دیدنی بود که در سایه نظم و هماهنگی تیم و درخشش وید لوس، مجتبی حیدرپور، میلاد قلندری، شهاب صادق‌زاده، استیون ویوویک محمد رضا اورعی، یاسین کبیریان جو و افشین صادقی که به عنوان بهترین بازیکن این میدان انتخاب شد و حمایت و تشویق بی امان هواداران سپاهان، شاگردان وسلین وویوویچ توفانی بازی را آغاز کردند و در این بازی نفس‌گیر و پر برخورد  نیمه اول را ۲۰- ۱۸ و در نهایت با حساب ۳۰-۲۸ به یک پیروزی بسیار ارزشمند دست پیدا کردند تا راه رسیدن به مرحله بعدی را هموارتر کنند.

در بازی‌های روز دوم تیم عمان کلاب و تی اسپرت هند از گروه A به مصاف هم رفتند که عمان کلاب با نتیجه ۳۵- ۲۰ به برتری رسید اما ایمان کوثری بازیکن ایرانی تیم هند عنوان بهترین بازیکن این دیدار معرفی شد.

در بازی دوم تیم های تاشکند ازبکستان و جونیور چین پا به پای هم امتیاز گیری کردند و به تساوی ۲۵- ۲۵ رضایت دادند که جولداس بایف از تیم تاشکند به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.

تیم های الدحیل قطر و ال نجمه بحرین یکی از زیباترین بازی‌های این روز را به نمایش گذاشتند دو تیم عربی که شناخت کافی از بازی یکدیگر داشتند دوش به دوش هم کسب امتیاز می کردند که تساوی در امتیاز ۲۵ موُید آن بود اما سرانجام این بازی جذاب و تماشائی با نتیجه ۲۸- ۲۶ بسود بحرینی ها خاتمه یافت.

بازی‌های بیست وپنجمین دوره مسابقات هندبال جام  باشگاه‌های غرب آسیا از کیفیت بالایی برخوردار است و پیش بینی اینکه کدام یک از تیم های دو گروه به فینال می رسند کار سختی است اما از قرائن پیداست که تیم  الریان قطر بيش از سایر تیم ها شانس صعود به بازی پایانی را دارد، انتخاب حریف الریان در بازی فینال نظر قطعی کارشناسان را دشوار کرده است و باید منتظر بازی های بعدی بود.

گزارش: اصغر قلندری