پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ایران و ژاپن در خوان اول لیگ ملت ها

پیش باخته نباشیم...

تیم ملی والیبال ایران بعد از مسافرتی طولانی که حدود یک شبانه روز طول کشید به ناگویا رسید.

چهارمین شهر پرجمعیت ژاپن که در حوالی اقیانوس آرام قرار دارد، سرزمین آفتاب تابان برای والیبال ایران همواره صحنه مبارزاتی مهیج بود به ویژه در دو دهه اخیر که سنت شکست و والیبال کشورمان مقابل قدرت های همیشگی شرق آسیا قدعلم کرد.

اینبار پیکار در چارچوب لیگ ملت ها چند وجه ممیز دارد اول اینکه نتایج دیدار با حریفان به ویژه ژاپن می تواند در رنکینگ ملی پوشان ما در مسیر راهیابی به المپیک موثر باشد دوم اینکه ژاپنی ها بعد از بازسازی که سال ها طول کشید دوباره اوج گرفتند و همانگونه که فلیپ بلین سرمربی این تیم گفته است هدف اول آنها پیروزی بر تیم ملی ایران است.

ما هم تیم جوان و باتجربه ای داریم که اگر تمرکز و خودباوری در تک تک مهره هایش طزریق شود برد دور از دسترس نخواهد بود، متاسفانه پیش از حرکت تیم به ژاپن صحبت هایی از اطرافیان تیم ملی مطرح شده بود که انگار به جنگ قهرمان جهان می رویم ولی می دانیم که در والیبال پیروزی ها در گرو همت های جمعی است.

پس توصیه می کنیم که از پیش باخته نباشیم، ایرانی ها همیشه تاریخ از غیر ممکن، ممکن ساخته اند. برای تیم ملی و جوانانش که حالا لیگ های معتبر دنیا را پشت سر گذاشته اند آرزوی موفقیت داریم.

ژاپن، نیشیدا، ایشیکاوا و تاکاواشی را دارند و ما هم امیر اسفندیار، سید موسوی و نو ستاره هایی چون پوریا حسین خان زاده و امین اسماعیل نژاد پس بکوشیم که همیشه پیروز باشیم.

برنامه مسابقات ایران:

16 خرداد ماه ایران – ژاپن ساعت 14:10

پنجشنبه 18 خرداد ماه ایران – لهستان ساعت 12:20

شنبه 20 خرداد ماه ایران – چین ساعت 10:10

یکشنبه 21 خرداد ماه ایران – اسلوونی ساعت 7:10

همه ی این دیدار ها از شبکه سوم سیما به طور مستقیم پخش می شود.

نویسنده: جمشید حمیدی