پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
هم اندیشی فدراسیون والیبال با نماینده رسانه ها

داورزنی: آمریکا در خاک خود به تیم ملی ایران ویزا می دهد

فدراسیون جهانی والیبال فرد خاصی را مامور حل مشکل بازیکنان ایران برای سفر به ایالات متحده و هلند کرد و این نشان دهنده حساسیت فدراسیون بین المللی نسبت موجودیت والیبال ایران است.

رئیس فدراسیون والیبال در نشست هم اندیشی با نمایندگان رسانه های ضمن اعلام این مطلب افزود: بخش عمده ای از این موفقیت ها مرهون تلاش و اقدامات رسانه های کشور ما است که والیبال ما را حدی پیگیری می کنند.

محمدرضا داورزنی افزود: ایالات متحده چنانچه تیم ملی ایران به دور پایانی لیگ ملت ها صعود کند در خاک خود به بازیکنان ایرانی ویزا خواهد داد و هلند نیز به تمامی بازیکنان ما ویزای مولتی و مهلت سه ماه داده است. این مسئله نشان می دهد که والیبال ایران از قدرت های برتر دنیا است و ما نباید امید را در دل مردم کم رنگ سازیم. راهیابی به المپیک افتخار بزرگی است که در بین ورزش های تیمی به والیبال اختصاص یافته است. والیبال امروز برند دلپذیر مردم کشور ما است.

داورزنی با اشاره به اینکه دوست ندارد فدراسیونش تحت بحث ها سیاسی قرار بگیرد اضافه کرد: ما برای گرفتن روادید سفر به سه قاره به اندازه سه سال اذیت شده ایم هر یک از عزیزان به مبلغ 250 میلیون تومان برای فدراسیون هزینه در بردارند، 80% اعتبارات را خود ما فراهم می کنیم و پولی را که کمیته ملی المپیک به ما می دهد هزینه یک سفر ما را تشکیل می دهد.

گرانی ارز از یک طرف و مشکلات و موانع دیگر نشان می دهد که چه انرژیی از فدراسیون صرف می شود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود تاکید کرد که هیچ بازیکنی به تیم ملی پشت نکرده است و قرار است هر وقت کادرفنی به بازیکنان مانند عبادی پور نیاز داشته باشد در خدمت تیم باشد.

رئیس فدراسیون والیبال درباره آینده فدراسیون در پایان مهلت چهار ساله وی چه خواهد شد گفت: چهار ماه دیگر هنوز باقی مانده است اما من بر مبنای فدراسیون جهانی تا سن 75 سالگی بر مسند ریاست باشم اما اساس نامه وزارت ورزش سن 65 سال را تعیین کرده است.

در  نهایت فکر می کنم برای تکلیف ریاست فدراسیون شبیه انتخابات فدراسیون فوتبال صورت بگیرد. من به هیچ وجه مقابل دولت و قوانین داخلی نخواهم ایستاد و تمایل دارم که در دوران باقی مانده ریاستم چند جوان تحصیلکرده والیبالی را پرورش دهم تا بر مبنای یک سیستم عمل کند و والیبال به هیچ وجه فرد محور نباشد.

گزارش: جمشید حمیدی