پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دختران ایران در لیگ جهانی

ملکه والیبال مصر بازنشسته شد

کاپیتان باسابقه مصر و الاهلی پس از 25 سال سابقه درخشان در والیبال بازنشسته شد.

روز چهارشنبه در مصر موجی از احساسات برپا شد، زیرا نهلا سامه، ستاره افسانه ای والیبال، پس از دوران درخشانی که 25 سال از رده های نوجوانان الاهلی تا کاپیتانی باشگاه مصر و تیم ملی مصر را در بر گرفت، در 33 سالگی بازنشسته شد.

سامح اولین بازی خود را در 13 سالگی برای اولین بار در تیم ملی بزرگسالان در 16 سالگی انجام داد. در نهایت، او در تمام دوران باشگاهی خود تنها سرخپوشان الاهلی را به ثمر رساند که با کسب عنوان قهرمانی لیگ مصر و جام سوپرکاپ در فصل 2022/23 به پایان رسید.

"بازی برای الاهلی، یکی از بزرگترین باشگاه‌های مصر و منطقه منا، افتخاری بود. از آنجا شروع کردم و مثل خانه من بود. من از آنجا شروع کردم و برنامه ریزی کردم تا آنجا را تمام کنم. من از لحاظ عاطفی به باشگاه وابسته بودم، بنابراین به راحتی می‌توانستم بدون فکر کردن، پیشنهادات را رد کنم."

و عشق متقابل بود، هواداران الاهلی صفحات رسانه های اجتماعی او را با پیام های محبت آمیز در دوران بازنشستگی او پر کردند. در همین حال، طرفداران والیبال مصر، هم تیمی های مصر و جامعه جهانی والیبال از سامه که با کسب 52 جام در دوران بزرگسالی و حدود 25 جام در دوران نوجوانی، یکی از پرافتخارترین بازیکنان والیبال جهان است، تجلیل کردند.

نکته جالب اینکه نیمی از بازیکنان تیم مصر حتی در والیبال ساحلی با حجاب بازی می کنند و حضور در لیگ والیبال جهان را هم تجربه کرده اند.

دیروز رئیس فدراسیون والیبال ایران اظهار داشت که به دنبال ایجاد مقدمات لازمه برای حضور تیم ملی دختران کشورمان در لیگ جهانی هستند و در این زمینه اقداماتی را انجام داده وبدون تردید همانند تیم آقایان برای دختران ما به ویژه آنهایی که در زیر سنین 16 سال قرار دارند مربی مطرح خارجی خواهند آورد.

داورزنی اعتقاد دارد که بانوان ما باید راه آقایان را در والیبال بانوان را بپیمایند.

گزارش: هستی رفیعی