پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
والیبال لیگ ملت های جهان

فردا نبرد با مردان آتشین لهستان

لیگ ملت های والیبال تنها با شکست ایران همراه نبود، ایتالیا سه بر صفر به آرژانتین باخت تا سایت فدراسیون جهانی آن را به یک شوخی تشبیه کند.

ایتالیای قهرمان جهان اما در نبود میچلتو و شیانلی در شرایطی مغلوب شده که ترجیح داد از بازیکنانی چون یوری رومانو، مارکو فلاچی استفاده کند. لیگ جهانی همان طور که بار ها گفته ایم مقدمه جوانگرایی و جوانسازی تیم ها است اما مدعیان هرزمانی که صلاح دیده اند آن را بزرگترین میدان بین المللی تبلیغ کرده اند یا مثل امروز گفته اند: طوری نیست!

چین هم تیم بلغارستان را شکست داد، بلغار ها البته تجربه و جوانی بودند ولی این پیروزی که با درخشش کم نظیر یانگ جین این همراه بود به نوعی زنگ خطر را برای تیم ملی کشورمان به صدا در آورد. یانگ 28 امتیاز گرفت ولی چینی ها تنها این بازیکن را ندارند چون جیانگ نیز یکی دیگر از ستاره های اژدهای زرد است.

با این همه امیدوار هستیم که تیم ملی کشورمان بازی بد و انتقاد آمیز دیروز را به دست فراموشی بسپارد و برای نبرد ساعت 12:30 فردا آماده شود.

لهستان نایب قهرمان جهان والیبالی آتشین دارد آنها در هر دوره ای فوق ستاره های جدید را رو می کنند.

زمانی ویتوویچ اولین پشت خط زن جهان و واگنر و دورانی هم ولازلی و زاگومنی به میدان آورده بودند و امروز هم عرصه ی کورک و بینیک است.

لهستانی ها همواره بهترین پاسور های اروپا را پرورش داده اند بازیکنانی با سبک های مختلف و امروزه نیز مارتین یانوش را دارند که متفاوت تر از همه ی پاسور های این کشور پاس های میلیمتری ارسال می کند. با این همه سبک والیبال ما با آنها همخوانی دارد روی همین اصل به ارائه یک بازی پایاپای و تماشایی از سوی ملی پوشان کشورمان امیدوار هستیم.

حضور ویک دستیار لهستانی که خود از پاسور های این کشور بود کنار بهروز عطایی این نوید را می دهد که بازیکنان کشورمان بتوانند جبران باخت شب گذشته را کرده و نایب قهرمان جهان را در منطقه خطر قرار دهند.

نویسنده: جمشید حمیدی