پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

گشتی در دنیای خبر

در ورزش ما چه می گذرد بر همگان عیان است اما در میان اخبار روز منهای فوتبال نگاه یک دولت مرد به قهرمانی فرزانه فصیحی و کاهش انصرافی های تیم ملی واترپلو بیشترین توجهات را به خود جلب کرده است.

قهرمانی فصیحی از نگاه ضرغامی

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره حاشیه‌های قهرمانی فرزانه فصیحی در ترکیه در رشته دوومیدانی اظهار کرد: فیلم اصلی را دیدم. لباس‌های خانم‌ها در دومیدانی خیلی بد و ضداخلاقی است. تمام دوربین‌ها نشان دادند که ۹ خانم با آن لباس‌ها و یک دختر سلحشور با حجاب اسلامی و پوشیده مسابقه می‌دهند.

وی ادامه داد: ورزشکار ما با صلابت می‌دود و با فاصله قهرمان می‌شود ولی ما نمی‌توانیم ارزش کار او که با حجاب و مقنعه می‌دود را نشان دهیم. لباس او ممکن است بر دویدن او تاثیر بگذارد اما او قهرمان است و وقتی به آخر خط می رسد همه تعجب می کنند. این اخبار باید به خوبی در رسانه‌ها منتشر شود. صداوسیما یا سایر رسانه‌ها می توانستند که آن ۹ خانم را شطرنجی کنند و لباس و قهرمانی ورزشکار ما را نمایش دهند.

پیروزی لهستان بر فرانسه

در روز دوم مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ با حضور ۱۶ تیم، دو تیم والیبال لهستان و فرانسه به مصاف هم رفتند. این دو تیم که اولین بازی خود را در لیگ‌ملت‌های ۲۰۲۳ انجام می‌دادند درحالی مقابل یکدیگر قرار گرفتند که لهستان در رده اول دنیا ایستاده است. همچنین والیبال فرانسه در رتبه دوم جهان قرار دارد. جدال تیم اول و دوم جهان در آخر با نتیجه ۳ بر ۱ به سود لهستان پایان یافت.

این دیدار در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۳، ۱۸ بر ۲۵، ۳۵ بر ۳۳ و ۲۵ بر ۱۵ به سود والیبال لهستان تمام شد تا تیم اول جهان برای حریفان خود در این مسابقات خط و نشان بکشد.

تیم والیبال لهستان در دومین بازی خود در این مسابقات،  پنج‌شنبه ۱۸ خرداد از ساعت ۱۲:۳۰ به مصاف ایران خواهد رفت.

انصرافی های واترپلو آب رفتند

اخیرا از سوی یکی از بازیکنان تیم‌ملی واترپلوی ایران بیانیه‌ای منتشر شد که نام هشت ملی‌پوش واترپلوی ایران در آن به چشم می‌خورد؛ در این بیانیه اعلام شده بود: ارشیا الماسی، حامد ملک‌خانبانان، پیمان اسدی، سهیل رستمیان، امین قویدل، امیرحسین کیهانی، مهدی یزدانخواه، امیر حسین رهبر با توجه به فراهم نبودن شرایط از همراهی تیم‌ملی در بازی‌های آسیایی انصراف می‌دهند.

اما خبر رسید که چهار تن از انصرافی ها به اردو بازشگتند.