پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

تناقض در صنعت نفت

اصرار  مجلسی‌ها برای تغییر هیات‌مدیره باشگاه صنعت‌نفت عجیب به نظر می‌رسد.

بعد از قطعی شدن بقای تیم صنعت‌نفت در لیگ برتر هیات‌مدیره استعفا داد. خیلی‌زود مشخص شد برخی نمایندگان مجلس تصمیم دارند هیات‌مدیره این باشگاه را بومی کنند تا کارها در آبادان انجام شود. پس از این استعفا اما همه‌چیز در این باشگاه به‌هم ریخت و حتی ادامه همکاری ویسی با نفتی‌ها نیز قطعی نبود. حالا چند روزی است برخی اسامی به‌عنوان هیات‌مدیره مطرح شده است.

در این جمع 5 نفره حسین رحمانی و بهرام جمالی به‌همراه حسن گله‌داری آبادانی هستند و دو عضو دیگر یعنی محمدعلی شکوهی و محمد حسن هاشمی‌کیا از تهران حضور دارند. سابقه نشان می‌دهد این افراد اتفاقا کارشان را بلدند اما واقعیت این است که همچنان دو عضو از این هیات‌مدیره هم از تهران هستند.

حال این سوال به‌وجود می‌آید که اگر قرار بود اعضا بومی شوند پس چرا همچنان دو عضو غیربومی هستند؟ طبق اساسنامه رسمی بخش بالایش و تولید همیشه 3 عضو هیات‌مدیره آبادانی و 2 عضو تهرانی هستند. از این رو به‌نظر می‌رسد اعضای تهرانی به‌نوعی جبر این هیات‌مدیره هستند و آنها نمی‌توانند صرفا آبادانی و به نوعی بومی باشند.

در چنین شرایطی این سوال پیش می‌آید که وقتی قانون اجازه بومی‌سازی مطلق در هیات‌مدیره نمی‌دهد، اصرار نمایندگان برای تغییر در هیات‌مدیره به بهانه بومی‌سازی‌ چه معنی ‌می‌تواند داشته باشد؟ آیا بحث انتخابات پیش‌رو در میان است؟

گزارش: نیلوفر مژدهی