پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
تک تک کلماتتان را به خاطر می سپاریم آقای سرپرست!

این بار ساده گذر نمی کنیم...

یکی از مشکلات قلم زدن در حوزه فوتبال داخلی این است که خیلی چیزها روی هواست و نمی دانی چند ساعت دیگر چه اتفاقی رقم خواهد خورد.

نمونه اش آینده مبهم فردی چون حجت کریمی در استقلال، کسی که در هفته های اخیر به اندازه چند ده نفر مصاحبه کرده اما معلوم نیست فردا (البته به شرط برگزاری مجمع باشگاه استقلال) چه تکلیفی برای او مشخص می شود.

شواهد و قرائن می گویند حجت کریمی به احتمال فراوان فرد منتخب وزارت ورزش در هیات مدیره آبی ها خواهد بود و درست به همین خاطر وی در روزهای اخیر با قاطعیت از انتخاب سرمربی جدید و پرداخت بدهی های ساپینتو و دیگر مسائل مهم سخن گفته است.

ما هم با استناد به شنیده ها، خطاب به آقای سرپرست موقت عنوان می کنیم خط به خط مصاحبه هایش در این روزهای بلاتکلیفی را به خاطر می سپاریم و اگر وی فردا در آن مجمع وعده داده شده حکمی دریافت کرد، بابت تک تک آنها از او توضیح خواهیم خواست.

هنوز از یاد نبرده ایم و هیچگاه هم فراموش نخواهیم کرد که در رابطه با شکایت استراماچونی چه بلایی سر استقلال و هوادارِ همیشه چشم انتظارش آمد. هیچ کس هم دیگر اعصاب و حوصله پرونده ای مشابه در فیفا را ندارد، بنابراین حالا که ساپینتو ادعای شکایت از استقلال را مطرح کرده، لازم است همین امروز بدون فوت وقت، اقدامات لازم انجام شود تا مصیبت دیگری به بار نیاید.

در این رابطه خوشبختانه شخص کریمی دیروز مقابل دوربین ها و خبرنگاران صراحتاً اظهار داشت کل طلب مرد پرتغالی حدود ۲۰۰ هزار دلار است که کارهای مربوط به آن توسط بانک شهر در حال انجام است و هیچ مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

این صحبت را با گوش های خودمان شنیده ایم، در حالی که تصویر مربوط به همین اظهارات را نیز با چشمان خود نظاره گر بودیم. این را می گوییم تا تاکید کرده باشیم یک "واو" هم این ور و آن ور نکرده و عیناً صحبت های آقای سرپرست را منعکس کرده ایم، بنابراین حق کامل و صد در صدی داریم که در آینده اگر حرف جدیدی در این رابطه شنیده ایم، معترض شویم و مدعی گردیم که مثل خیلی دیگر از اظهارنظر های فوتبالمان، متعلق به روزهای جیک جیک مستون بوده است و بس.

اینطور که آقا حجت می گوید، موضوع ساپینتو همان گره ای است که امروز به راحتی با دست باز می شود و اصلاً قرار نیست کار به دندان و این چیزها کشیده شود.

یعنی بانک شهر دارد مراحل انتقال حدود ده میلیارد تومن به حساب سرمربیِ خداحافظی کرده استقلال را پشت سر می گذارد و قرار نیست کابوسی وحشتناک یقه این باشگاه و هواداران نگون بختش را بچسبد.

چه عالی! خدا را صد هزار مرتبه شکر که با درایت مدیران فعلی (بخوانید حجت کریمی) قرار است بدون خون و خونریزی، طلب یک خارجی پرداخت و با وی تسویه حساب شود.

ضمناً اگر تا فردا اتفاق غیرمنتظره ای افتاد و جناب کریمی از بازی مدیریتی خارج شد، از وزارت ورزش انتظار داریم که روی کارهای صورت گرفته توسط مدیران فعلی باشگاه و نیز عوامل بانک شهر مجدانه نظارت کند تا همه چی به خوبی و خوشی تمام شود، این که انتظار زیادی نیست؟!

درمورد سایر اظهارنظر های جناب کریمی (از جمله انتخاب سرمربی جدید طی همین یکی دو روز و ماندن ستاره ها و...) هم به وقتش حرف خواهیم زد...

نویسنده: حامد فرضعلی بیک