جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه
برای پر کردن حفره لیگ قهرمانان اروپا

جانشین رونالدو و مسی از نروژ می آید

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی رفته اند و مهاجم من سیتی قرار است سال ها در رقابت های ورزشی حکمرانی کند.

این بازیکن نروژی از کودکی مجذوب لیگ قهرمانان اروپا بوده و در آستانه تحقق رویای خود با قهرمانی در آن است.

از آنجایی که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو هر دو فوتبال اروپا را ترک کردند، حفره‌ای در صحنه لیگ قهرمانان اروپا وجود آورده اند. خوشبختانه این حفره را در یوفا، بازیکنی به نام ارلینگ هالند پر کرده است.

بازیکنان پرتغالی و آرژانتینی بیش از 15 سال است که رقابت اروپا را به نام خود تعریف کرده بودند. آنها علاوه بر اینکه در مجموع 9 بار بین آنها جام را بالای سر بردند و در مجموع 269 گل به ثمر رساندند، بزرگترین جاذبه این رقابت ها بودند، دو مهاجم سیری ناپذیر که از بازی در بزرگترین صحنه اروپا لذت بردند اما حالا هالند همان عطش اجرا را در زمین بازی دارد وقتی دنیا او را تماشا می کند لذت می برد.

هالند عاشق لیگ قهرمانان است. امشب در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول، او در اولین فینال خود در سن 22 سالگی بازی خواهد کرد. بعید است که آخرین فینال او باشد و اگر به سرعت گلزنی فعلی خود ادامه دهد، حتی می تواند در نهایت رونالدو و مسی را شکست دهد و بالاترین گلزن و بزرگترین ستاره مسابقات لقب گیرد.

شیفتگی کودکی تا نواختن سرود

فوتبالیست ها از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان یک رویا صحبت می کنند، اما برای ارلینگ هالند این یک رویا نبود بلکه هدفی بود که برای رسیدن به آن در نظر گرفته بود. حتی می توان آن را یک وسواس نامید.

او یک هفته قبل از فینال به خبرنگاران گفت: "من تمام زندگی ام را رویا می دیدم و به آن فکر می کردم. از زمانی که یادم می آید این رویای من بوده است، خیلی وقت است."

شیفتگی هالند به این رقابت ها از هفت سالگی زمانی شروع شد که او اولین فینال لیگ قهرمانان اروپا را در سال 2008 بین منچستریونایتد و چلسی تماشا کرد. در حالی که یونایتد پس از شکست دادن چلسی در ضربات پنالتی زیر باران مسکو پایکوبی به راه انداخت، جوان نروژی که در شهر خود در برین از تلویزیون تماشا می کرد، می خواست یک تکه از این عمل را انجام دهد.

هالند گفت: وقتی جشن ها را دیدم خواستم این کار را نیز انجام دهم. دارم به این ایده نزدیک تر و نزدیک تر می شوم.

عشق هالند به لیگ قهرمانان تا بزرگسالی ادامه یافت و زمانی که در RB سالزبورگ بود از او در حال رانندگی در شهر اتریش با پخش سرود از استریوی او فیلم گرفته شد.

از هالند در مورد آهنگ ماشینی عجیب و غریبش که در مرحله آماده سازی تا فینال انتخاب شده بود، سوال شد. او گفت: "باز هم می گویم، من عاشق اینگونه تورنمنت ها هستم، آن را دوست دارم و از آن لذت می برم.

گزارش: عباس اسماعیلی – منچستر