پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
کیانی دختر المپیکی تکواندو

آذرمهر: کیانی برای قهرمانی المپیک بی تابی می کند

تیم ملی تکواندو ایران که در گرانپری رم ایتالیا شرکت کرده است با نمایش عالی ناهید کیانی سورپرایز شد.

کیانی هرچند در دیدار پایانی مغلوب جونز دارنده مدال طلای وزن -57 کیلوگرم المپیک شد اما با به دست آوردن مدال نقره سهمیه مدال المپیک گرفت.

مریم آذرمهر مربی سابق تیم ملی و از کارشناسان برجسته تکواندو به البرز ورزشی گفت: تکنیک و تاکتیک کیانی تغییری نکرده بود اما وی بدنسازی بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و برخلاف گذشته هرگز مسابقه را رها نمی کرد و با تفکر و طمانینه عقب ماندگی ها را جبران می کرد. جنگندگی نکته مثبت ناهید کیانی بود.

کیانی 10 سال برای رسیدن به مدال المپیک تلاش کرده است اصولا پروسه قهرمانی با یک ماه و یک سال طی نمی شود. او از شاگردان خانم ندا زارع بود که اکنون در آمریکا زندگی می کند.

آذرمهر افزود: واقعا از تلاش و جنگندگی کیانی لذت بردم و امیدوار هستم به جای بوق و کرنا کردن موفقیت ها کمک کنیم تا این روحیه پیشتازی در تکواندو کاران ایران تقویت شود کما اینکه مشاهده کردیم که در تورنمنت های اخیر بقیه تکواندو کاران ما ضعیف ظاهر شده اند.

مدرس و مربی تکواندوی کشورمان درباره انتقاداتی که از سوی برخی قهرمانان سرشناس مانند باقری معتمد، مطرح شده است گفت: اشتباهات زیادی در این ورزش وجود دارد ولی من ترجیح می دهم که کاری به این قضایا نداشته باشم.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب