پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گمشده ای به نام ارزیابی و نظارت

قوچان نژاد: آکادمی ها مثل قارچ می رویند

من به عنوان یک مربی بین المللی والیبال از پیشنهاد البرز ورزشی مبنی بر اینکه ورزش ما باید از پایه درست شود موافق هستم و اعتقاد دارم که فدراسیون والیبال بحث والیبال پایه را بسیار جدی و علمی پیگیری کند.

جبار قوچان نژاد در گفت و گو با البرز ورزشی گفت: تیم ملی والیبال از پایه ضعف دارد و دلیل فاصله ی تیم های ما با والیبال روز دنیا نیز همین مسئله است. ما در استان خراسان رضوی بحث پایلوت آکادمی ها را برنامه ریزی کرده ایم و اجازه نمی دهیم به هیچ وجه کانونی بدون مربی بین المللی فعالیت کند.

مربی بین المللی والیبال و رئیس هیات استان خراسان رضوی اضافه کرد: اینکه کانون ها و آکادمی ها مثل قارچ در والیبال ایران مثل قارچ می رویند افتخار نیست همانگونه که شما اشاره کرده اید باید نظارت و ارزیابی باشد تا نتیجه کار به صورت علمی مشخص شود.

ما هم اینک در روز های پنجشنبه و جمعه هر هفته مسابقات آکادمی ها را برگزاری می کنیم هدف این نیست که تقویم هیات باشد بلکه کشف استعداد ها و در نهایت پرورش آنها را جدی گرفته.

قوچان نژاد در خاتمه اضافه کرد: فدراسیون والیبال باید آکادمی های سراسر کشور را سازمان دهی کند و پروسه ای بین المللی را برای رسیدن به نقطه ایده آل مدنظر قرار دهد.

گفت و گو: جمشید حمیدی