پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
گشتی در دنیای خبر

استعفایی که پذیرفته شد!

حسن تأمینی رئیس فدراسیون شطرنج پس از نزدیک به دو سال حضور در این فدراسیون، روز جمعه 12 خرداد ماه از سمتش کناره‌گیری کرد و نامه استعفای خود را برای حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان فرستاد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پس از گذشت بیش از یک هفته از این اتفاق، با استعفای تأمینی موافقت شده و قرار است یک سرپرست از سوی وزارت ورزش تعیین شود.

آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها در این باره به گفت: چند گزینه برای سرپرستی مدنظر هستند که ان‌شاءالله پس از انجام بررسی‌های لازم، طی چند روز آینده یکی از آنها مسئولیت سرپرستی را بر عهده خواهد گرفت.

حذف اسکواش بازان ایران

رقابت‌های اسکواش قهرمانی انفرادی آسیا که با حضور ۵۵ ورزشکار از ۱۳ کشور در دو بخش زنان و مردان در هنگ کنگ برگزار شد نمایندگان ایران با شکست در مرحله یک شانزدهم از راهیابی به دور بعد بازماندند.

نوید ملک ثابت، محمدرضا ضیاء کاشانی، فرشته اقتداری و آیلی نیری نمایندگان ایران در مسابقات اسکواش قهرمانی انفرادی آسیا بودند که هر ۴ نماینده ایران با شکست در مرحله یک شانزدهم از راهیابی به دور بعد بازماندند.

نمایندگان ایران در حالی از رقابتهای انفرادی قهرمانی آسیا حذف شدند که در مسابقات تیمی اسکواش قهرمانی آسیا که سال گذشته در کره جنوبی برگزار شد، تیم‌های ملی زنان و مردان ایران در جایگاه ششم و هشتم قرار گرفتند.

انتخابی درون اردویی بوکس نوجوانان

مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی نوجوانان بوکس با حضور 54 بوکسور برگزار شد که در نهایت 27 ورزشکار موفق شدند جواز حضور در مرحله پایانی این رقابت‌ها را به دست آورند.

اسامی نفرات راه یافته به مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی درون اردویی به شرح زیر است:

سهند نجفی – هیوا نادری – فردین جوانمردی – محمدصادق بیگی – امیررضا سلطانی – حسین سعیدی – ابوالفضل حسین‌علی‌زاده – پویا کریمیان – ابوالفضل اسلامی – آیدین کریم‌زاده – علی محمد قاسمی – یاور سبزعلی – محمد بیراوند – سارو کنزانی – ماهان خسروپور - اشکان هاشمی – رادمهر ده‌پناه – امیرمحمد رستم‌پور – محمد خانگلی‌زاده – محمدصالح مصباحی – رئوف شریفی – ماهان ساجدی – عبدالرحمان دارا – علی کریمی – امیررضا رحیمی آزاد- پارسا ناجی – عباس گرشاسبی

طبق اعلام اکبر احدی سرمربی تیم ملی نوجوانان، مرحله پایانی مسابقات انتخابی درون اردویی روز جمعه – 26 خردادماه برگزار و نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا 2023 مشخص می‌شوند.

مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان قرار است از 23 تیرماه تا 8 مردادماه سال‌جاری به میزبانی "آستانه" قزاقستان برگزار شود.