پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
مسیری که نادرست طی شده است؛

برداشت غلط از مدیریت سرخابی ها!

ترکیب غلط هیات مدیره و برداشت نادرست از نحوه مدیریت سرخابی ها همیشه به بن بست خورده و تصمیمات دیروز هم مانند هندوانه دربسته معلوم نیست چه رنگ و لعابی خواهد داشت!

هیات مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس بار دیگر دچار تغییر شد. البته این بار دست وزارت ورزش و جوانان در انتصاب افراد مورد نظر کوتاه شد و سازمان خصوصی سازی نقش پررنگی ایفا کرد.

معلوم ‌نیست با حضور افراد جدید که تعدادی از آنها از سوی وزارت اقتصاد معرفی شده اند بتوانند گشایشی در امور سرخابی ها بوجود بیاورند.

باید منتظر ماند و مشاهده کرد این آشی که برای هواداران پخته اند چه طعمی دارد!

ترکیب ناهماهنگ و برداشت غیر اصولی از نفراتی که معرفی شده اند به وضوح از آینده مبهم دو تیم‌ پایتخت حکایت می کند. دقیقا مانند هندوانه دربسته ای که معلوم نیست چه رنگی و چه طعمی خواهد داشت؟

در سنوات گذشته و بر اساس یک تفکر غلط تعدادی از افراد سیاسی از دو جناح حاکم در هیات مدیره قرار می گرفتند.

یکی دو نفر هم از پیشکسوتان دو باشگاه انتخاب می شدند. طی چهل و اندی سال از فعالیت دوباشگاه سرخابی، هیچگاه آب خوشی از گلوی هواداران پایین نرفت.

تلنبار شدن بدهی ها، کوه مشکلات و نارضایتی عمومی از نحوه اداره این دو تیم بارها باعث ایجاد مناقشه در کشور شد. در برخی موارد مجبور شدیم از دولت و‌ مجلس و دخالت وزارت خارجه و مسائل دیپلماسی کمک بگیریم.

اگر در نظام باشگاهداری عملکرد اصولی و تخصصی داشته باشیم و عناصر کار بلد را وارد میدان کنیم مجبور نخواهیم شد، از مسئولان ارشد کشور کمک بگیریم. راه دور نرویم و به چند نکته ملموس اشاره کنیم.

اعضا هیات مدیره استقلال در فصل گذشته دقیقا بر اساس یک برداشت غلط انتخاب و در مسیری ناهموار قدم گذاشت. مظلومی و مومنی به عنوان دو عنصر فوتبالی و پیشکسوت در ترکیب قرار گرفتند.

مهدی افضلی که جانبازی گرانقدر و نماینده ایثار گران بود یه دلیل ایجاد تفکر فرهنگی در مجموعه قرار گرفت.

آجورلو هم مدیرعامل بود و همزمان ریاست هیات مدیره را هم به عهده داشت. باید پرسید آقایان‌ مظلومی و مومنی تا چه اندازه در امور مالی  دخالت داشتند و چه نقشی در هیات مدیره ایفا کردند؟

اگر موضوعات فنی و آگاهی این دو بزرگوار در امور تیمداری مطرح بوده است، این شناخت را بیژن طاهری و خسرو حیدری غلامپور در کنار ساپینتو عهده دار بودند!

در مباحث فرهنگی هم انتخاب افضلی  برای پاک کردن صورت مساله صورت گرفت. در کمال تاسف باید گفت این نفرات عمدتا ماشین امضا بودند و دخالتی در نحوه تصمیم گیری ها نداشتند!

این‌ امور دقیقا توسط آجورلو انجام می گرفت و بقیه اعضا اطلاعی از کم و کیف کار نداشتند!

مشکلاتی که در مباحث بورس و خروج پول مردم از صندوق صورت گرفت، همه را دردسر انداخت. در دوره جدید و با حضور دو چهره آشنا به امور بورس و تخصص مالی و حسابرسی در هیات مدیره و نظارت  قربانزاده باید منتظر بود و مجموعه اقدامات آنها را مشاهده کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان