پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
ریخت و پاش به سبک عربستانی ها

200 میلیون یورو برای بازیکن مصدوم!

گزارش ها حاکی از آن است که الهلال عربستان پس از ناکامی در جذب لیونل مسی، هم تیمی خود در پاری سن ژرمن، برای انتقال احتمالی تابستانی نیمار با اردوی نیمار تماس گرفته است.

به گزارش سی‌بی‌اس اسپورت، الهلال هیاتی را به پاریس فرستاد تا با اطرافیان نیمار بر سر یک معامله احتمالی آزمایش کند. گزارش ها حاکی از آن است که این بازیکن برزیلی می‌تواند برای قراردادی مشابه دستمزد که کریستیانو رونالدو در ماه دسامبر در النصر اعطا کرد، آماده شود که ارزش آن 200 میلیون یورو (171 میلیون پوند/215 میلیون دلار) در سال است.

BS Sports می گوید الهلال مایل است حدود 45 میلیون یورو (38 میلیون پوند / 48 میلیون دلار) برای نیمار بپردازد، در حالی که پاری سن ژرمن متحمل ضرر هنگفت از سرمایه گذاری اولیه 222 میلیون یورویی (190 میلیون پوند / 238 میلیون دلار) می شود. ظاهراً قهرمان فرانسه قبلاً نیمار را به تعدادی از باشگاه‌های اروپایی پیشنهاد داده است تا نیمار را قبل از فصل 2023-2024 حذف کنند. پاری سن ژرمن هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای این بازیکن 31 ساله دریافت نکرده است، بازیکنی که در سال های اخیر با مشکلات آمادگی جسمانی مواجه بوده و در حال حاضر به دلیل آسیب دیدگی رباط مچ پا از میادین دور است.

مسی، همکار نیمار در پی اس جی، هدف شماره یک الهلال در تابستان بود، اما GOAL هفته گذشته گزارش داد که برنده هفت بار توپ طلا درخواست کرده تا انتقال احتمالی به خاورمیانه را به تعویق بیندازد. مسی فاش کرد که فصل آینده فوتبال خود را در اینتر میامی ادامه خواهد داد و باشگاه MLS قرار است به طور رسمی از این بازیکن آرژانتینی استقبال کند که قراردادش با PSG در 30 ژوئن به پایان برسد.

اگر الهلال بتواند با نیمار به توافق برسد، یک سوپرایز بزرگ دیگر برای لیگ برتر عربستان خواهد بود. رونالدو اولین نام بزرگی بود که در ابتدای سال از دروازه خارج شد و کریم بنزما در اوایل این ماه به هم تیمی سابق خود در رئال مادرید در خاورمیانه پیوست و با الاتحاد، قهرمان لیگ، قرارداد امضا کرد. باید دید که آیا نیمار در این مرحله از دوران حرفه ای خود حاضر است به فوتبال اروپا پشت کند یا خیر، به خصوص که او هنوز امیدی برای حضور در تیم برزیل برای جام جهانی 2026 در کانادا، مکزیک و ایالات متحده دارد.

گزارش: عباس اسماعیلی