پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

انوشیروانی: فدراسیون وزنه برداری مستاجر است

نایب رئیس جدید فدراسیون وزنه برداری از کرج می آید. مرم ایلکا که معاون اداره ورزش و جوانان استان البرز بود کارش را در فدراسیون وزنه برداری آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری با اعلام این خبر درباره شرایط رسول معتمدی و علی داودی به مسابقات کوبا تصریح کرد: چند روز پیش سر تمرین بچه‌ها بودیم. شرایط معتمدی را دیدم خیلی خوشحال شدم. معتمدی از مستعدین  و از شانس‌های واقعی ما است. علی داودی به صلاح دید کادرفنی به هاوانا رفت و وزنه‌های خوبی در تمرینات زد. اردوی تیم ملی وزنه‌برداری از شانزدهم تیر تا شش مرداد به بابلسر می‌رود تا در سطح دریا اردو داشته باشند.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد وضعیت بودجه این فدراسیون نیز گفت: سال قبل که آمدیم بودجه بسته بود و دست‌مان به جایی بند نبود اما با کمک بهداد توانستیم اسپانسر بیاوریم. واقعا فدراسیون ما حقش را نگرفته است یا شاید کار به اندازه کافی تعریف نشده است که بودجه بدهند. الان داریم تلاش می‌کنیم با رایزنی نیازهای‌مان را برطرف کنیم. در مورد بودجه نگاه به رشته ما محدود بوده است. البته نمی‌خواهم انتقاد کنم اما باید وضعیت ما به روز شود چون خیلی در شرایط سنتی و سال‌های قبل باقی ماندیم. حضور آقای سلیمی در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برای ما حسن است و با رایزنی بودجه ما در کمیته ملی المپیک نسبت به سال قبل سه برابر شد. در بودجه وزارت ورزش هم بیش از سه برابر افزایش بودجه خواهیم داشت. بودجه‌ای  ما برای سال ۱۴۰۲ که نیاز داریم ۱۲۶ میلیارد تومان است. اگر نیازهای جانبی و عمرانی را کنار بگذاریم، برآورد ما این است حداقل ۷۰ میلیارد تومان داشته باشیم تا سال را با موفقیت به پایان برسانیم.

او در مورد تعیین تکلیف ساختمان فدراسیون گفت:  به وزیر ورزش نامه زدیم که الان شرایطی نیست فدراسیون‌ها به لحاظ زیر ساختی تحت فشار قرار بگیرند. ما الان مستاجریم. نگاه وزیر مساعد است.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد این که گفته شده تیم ملی زنان در محلی تمرین می‌کنند که قبلا آشپزخانه فدراسیون بوده است؟ تصریح کرد: تحقیق نکرده چیزی را نگویید. شرایط اردوی بانوان همپای مردان است. شرایط برگزاری اردو در شهرهای دیگر را فراهم کردیم.

او در مورد برگزاری اردو در عربستان گفت: پیشنهاد فدراسیون بر این بود ما زودتر به عربستان برویم اما درخواست کادرفنی این بود چون فاصله زمانی این دو رویداد کم است، بعد از قهرمانی جهان در عربستان اردو داشته باشیم. از هفت نفری که در بازی‌های آسیایی وزنه می‌زنند، حدود پنج نفر در قهرمانی جهان هم هستند بنابراین برای این که نفرات دوباره به ایران نیایند و خسته نشوند، در همان عربستان اردو داشته باشند و بلافاصله از آن‌جا راهی چین شوند. آقای سلیمی در حال رایزنی با کمیته ملی المپیک است که این اتفاق بیفتد.