پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
سرگردانی ده ساعته در یک فرودگاه

در بیان واقعیت شجاع باشیم

تیم ملی والیبال در هفته نخست لیگ ملت ها خوب ظاهر نشد اما در بررسی علل ناکامی ها باید منصف بود و عوامل مختلف را مدنظر قرار داد.

بحث عدم استفاده بازیکنان از پرواز بیزنس کلاس به حتم تاثیرات منفی روی شرایط آمادگی بازیکنان داشته و خواهد داشت. بازیکنان پیش از پرواز از این مسئله به شدت گله کرده بودند. از سویی دیگر توقف ده ساعته در فرودگاه دبی همانگونه که خبرنگار اعزامی فدراسیون اعلام کرده بود در شان والیبال کشور ما نیست.

اما حرف حساب این است چرا باید ذهن بازیکنان را درگیر این قضایا بکنیم مگر فدراسیون سخنگو یا مسئولی ندارد که شجاعانه و مستقیم مشکلات تیم را بر زبان جاری سازد و مسئولیت این را نیز بپذیرد.

از قدیم گفته اند شتر سواری دولا دولا نمی شود.

شوخی نیست قرار گذاشیتم که والیبال ما در بالاترین سطح دنیا بخت آزمایی کند لذا باید اسباب پیکارجویی در این سطح را فراهم سازیم. البته درباره شکست تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت ها و رویداد های مهم پیش روی، مباحث فنی و کمبود بازیکن شش دانگ باید مدنظر قرار گیرد.

برای اینکه یک والیبالیست ماهر ساخته شود به زمان نیاز داریم اما به این معنی نیست که همه چیز را به یک پروسه دو سه ماه واگذار کنیم. ما در امر پشتوانه سازی نیازمند طرح نو هستیم.

نویسنده: جمشید حمیدی