پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
استقلال در چند جبهه باید کار کند؛

موانع پیش روی آبی ها !

انتخاب کادر فنی مجرب، حفظ شاکله تیم و تقویت آن و پرداخت دیون گذشته و درآمدزایی از جمله موضوعاتی است که استقلالی ها با آن درگیر هستند.

با انتخاب هیات مدیره جدید و معرفی اعضا کمیته فنی، یکی از اولویت های تیم معرفی سرمربی است.

برخی از بزرگان و پیشکسوتان استقلال از جمله حسن روشن و پیروز قربانی به صراحت می گویند: باید مربی خارجی شاخص باید در استقلال به کار گرفته شود. این دو اولویت را به مربی خارجی داده اند و درصورت بروز مشکلات و عدم ‌نتیجه گیری مربی ایرانی برگزیده شود.

مظلومی و مومنی که اخیرا از لیست هیات مدیره خارج و به کمیته فنی اضافه شده اند، با این ایده موافق هستند و اعتقاد دارند: ابتدا باید بر روی حضور مربی خارجی بررسی و مطالعه کردو در صورت عدم نتیجه گیری به انتخاب مربی ایرانی رجوع نمود.

البته معلوم نیست کمیته فنی تا چه اندازه در انتخاب مربی دخالت خواهد داشت و اصولا افراد حاضر در کمیته مزبور ماندنی هستند یا خیر؟

طیف دیگری در استقلال از جمله برخی از اعضا هیات مدیره جدید اعتقادی به حضور مربی خارجی ندارند و صریحا می گویند: با توجه به دستور العمل جدید فدراسیون و محدودیت مالی و قرار دادن سقف قرارداد و همچنین قرارداد ریالی با بازیکنان و مربیان خارجی باید مربی ایرانی در مصدر امور قرار گیرد!

موضوع بعدی حفظ بازیکنان فعلی و تقویت آن در بازار نقل و انتقالات است. در برهه کنونی چند مشکل اساسی در استقلال وجود دارد.

یامگا با توجه به درخواست‌هایی که به او رسیده، احتمالا به امارات یا قطر خواهد رفت. حفظ قائدی و محبی هم نیاز به پول گزافی است.

این دو فصل گذشته به استقلال آمدند، اما در این دوره و بر اساس قوانین نقل و انتقالات باید به صورت قطعی به استقلال منتقل شوند. این موضوع یقینا دغدغه فراوانی برای هیات مدیره ایجاد می کند.

از طرفی جدایی این سه بازیکن از استقلال و مطالبه جدید ساپینتو برای دریافت حقوق خود قطعا اسباب نارضایتی هواداران را فراهم خواهد کرد.

آنها انتظار تقویت تیم و جذب دو سه بازیکن شاخص را دارند و رفتن بازیکنان کلیدی را بر نمی تابند.

در کنار این حواشی و موضوعات مهم معلوم نیست نفرات جدید در هیات مدیره با کوه مشکلات مالی چه خواهند کرد و با چه رویکرد و برنامه ای پول تازه ای به استقلال تزریق می کنند؟

گفته می شود طی دو روز آینده تکلیف سرمربی تیم مشخص و رفته رفته آرامش به اردوی استقلال بازخواهد گشت.

بر خلاف انتظار  این بار هم خوش بینی قضایا را پیگیری می کنیم ‌و امیدواریم اوضاع به کام هواداران باشد و مناقشه ها و منازعه ها پایان یابد.

نویسنده: احمد میرزاییان