جمعه بیست و یکم اردیبهشت ماه

آقای وزیر! در ورزش کشور چه می گذرد؟

تیم استقلال که این روزها وضعیت خوبی ندارد به دنبال مربی رئال مادرید است!

مگر در این شرایط اقتصادی و وضعیت ارز در کشور کم از بابت مربیان خارجی ضرر داده ایم؟

هنوز چند روزی نگذشته و قضیه مربی قبلی با کلی ماجراهای غیر قابل پیش بینی حل نشده که دنبال اینگونه انتخاب ها هستیم، این رویه به جز نفع مالی که برای تعدادی خاص داشته دستاوردش چه بوده چرا به داشته های خود توجه نمی کنیم؟

مگر همین استقلال در سال گذشته با مربی ایرانی خود فرهاد مجیدی بد نتیجه گرفت که امروز به دنبال مربی درجه چندم خارجی می دویم، مگر جناب سجادی وزیر ورزش از جنس قهرمانی نیست؟

چگونه اجازه می دهد که سازمان خصوصی سازی با ده درصد سهام اینگونه رفتار کند، مسئولی که در خصوصی سازی است آیا تاکنون ساختار یک تیم محلی را تجربه کرده که درباره همه چیز نظر کارشناسانه می دهد باید منتظر بود تا چند صباح دیگر در امور فنی تیم هم دخالت نماید؟

آقای وزیر! مگر در ورزش فوتبال تجربه سقف تعین کردن را برای شما کارشناسان نگفته اند سقف یعنی رانت، فکر می کنید کدام یک از باشگاه های دولتی که حیات خلوت مدیران آن شده با پول این مردم سقف را رعایت می کنند؟

آقای وزیر در بسکتبال که روزی قدرت اول آسیا بودیم حالا با افزایش تیم های آسیایی در جام جهانی به عنوان تیم هفتم از هشت تیم به جام جهانی می رویم، با مربیان ایرانی یکباره یک مربی ترک می آوریم برای مدت حدود سه ماه آنهم با دلار و از جیب مردم، می گویم پدر جد این مربی هم بیاید در جام جهانی بسکتبال هیچ توفیقی نخواهیم داشت، پس چرا اجازه این ولخرجی ها را می دهید مگر شما مسئول ورزش کشور نیستد.

آیا معاون ورزش قهرمانی که همشهری رئیس هم است نباید دخالتی و یا نظارتی بر فدراسیون ها داشته باشد؟

آقای وزیر! بهتر نیست بعد از قبول مسئولیت یکبار هم که شده گزارشی از عملکرد دستگاه تحت نظارت خود به مردم بدهید؟

شما لطفا فقط، فقط یک برنامه خود را که طی این دوره از مسئولیت خود به نفع جامعه ورزش شده باشد و به نتیجه رسیده را بفرمائید؟

آقای سجادی گرامی با این همه کم کاری هنوز به عنوان یک قهرمان ملی مورد احترام بنده هستید اما چه قدم مثبتی برای حدود هفتاد هزار باشگاه خصوصی برداشته اید کدام کمک مالی را اختصاص داده اید؟ یا در خصوص اخذ مالیات های سلیقه ای و یا شهرداری ها که نفس آنها را بریده و کمرشان خم شده و هر کدام به نحوی به دنبال تعطیلی باشگاه های خود یا بفکر تغییر شغل هستند چه کمکی کرده اید؟

شما امروز به عنوان بالاترین مقام در ورزش کشور بر افرادی که روزی آرزوی دیدن آنها و یا صحبت با آنها را داشتید ریاست می کنید چه کرده اید؟

شما که خود پیشکسوت ورزش هستید آیا در ورزش ایران بازنشستگی معنایی دارد؟ اگر یک قانون غلط برای همه جامعه اجرا شود بهتر است از بی قانونی چرا چند دوست خود را علی رغم بازنشستگی هنوز در بدنه ورزش دارید؟ مگر این عزیزان طی مدت خدمت در ورزش که گویا مادر زاد مدیر بوده اند با ورزش چه کردند که امروز هم همراه شما هستند؟

آقای دکتر! آنها حتی فرق روش تمرین با تشکیلات فدراسیون و انجمن یا کمیته را نمی دانند اما انگار چاله ای که برای ورزش کنده اند اگر چه برای ورزش سودی ندارد ولی برای آنها آب دارد.

همه جامعه بهتر از من حال روز ورزش خصوصا فوتبال و فدراسیون ها، هیات ها و استان ها را می دانند اگر حرفی نمی زنند دلیل بر موجه کار کردن شما و همراهانتان نیست پس تا فرصت باقی مانده در نحوه اداره ورزش کشور تجدید نظر فرمائید.

نویسنده: حسن میرزآاقابیک - کارشناس عالی ورزش کشور