پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

کلاه گشاد بر سر فوتبال ایران

تمدید قرارداد پیام نیازمند و جذب دائمی او توسط باشگاه سپاهان از تیم پورتیموننزه پرتغال در چند روز اخیر سوژه رسانه‌های داخلی و البته پرتغالی بوده است.

رسانه‌های پرتغالی اعتقاد دارند باشگاه پورتیموننزه در این یکی دو سال اخیر برای بازیکنی که کمترین هزینه را برای خریدش کرده بود، بیش از یک میلیون دلار سود برده و به نوعی باشگاه‌های ایرانی را به سخره گرفته است.

در سوی دیگر باشگاه‌های داخلی هم اعتراض دارند که این ماجرا نشان داد قانون سقف قراردادها در فوتبال ایران جدی گرفته نمی‌شود.

مشابه چنین اتفاقی چند سال پیش هم در مورد شهریار مغانلو رخ داد و باشگاه سانتاکلارا این بازیکن را با قیمت تقریبا یکصد هزار دلار از پیکان خرید و بعد از یک نیم‌فصل 50 هزار دلار به پرسپولیس قرض داد و در تابستان همان سال او را به سپاهان با سود کلان فروخت.

در آن مقطع باشگاه سپاهان مدعی شد برای خرید مغانلو پولی به باشگاه پرتغالی نداده و در ازای این انتقال رضایتنامه محمد محبی را صادر کرده است. درحالی‌ که سانتاکلارا همان موقع از پرسپولیس مبلغ 700 هزار دلار برای رضایتنامه مغانلو درخواست کرده بود.

در حال حاضر هم مدیرعامل سپاهان مدعی شده که برای گرفتن رضایتنامه نیازمند رقمی خیلی اقتصادی هزینه کرده‌اند و آنچه رسانه‌های پرتغالی نوشته‌اند واقعیت ندارد. شاید بهتر باشد باشگاه سپاهان اگر اصرار به تکذیب رسانه‌های داخلی و خارجی دارد با مدرک این کار را انجام دهد.

در واقع با شفاف‌سازی و ارائه اسناد معتبر است که مخاطب باور می‌کند که اصل قضیه چیست و صرفا با تکذیب کردن نمی‌توان موضوع را رد کرد.

گزارش: نیلوفر مژدهی