پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
رقابت دیدنی دو بانوی جوان دوومیدانی

فصیحی و اسماعیل نژاد اینبار در پیست قزاقستان

پدیده جدید دوومیدانی دختران ایران از شهر سبزوار می آید.

دونده ای که از آموزش و پرورش و مدارس شروع کرد و اکنون در سطح ملی می درخشد.

حمیده اسماعیل نژاد که در مسابقات شهر ارزروم ترکیه رکورد ملی 100 متر را جا به جا کرده است در مسابقات هفته پیش در رقابتی تنگاتنگ از فرزانه فصیحی دونده جهانی و بین المللی ایران جلو زد.

هرچند که بحث وزش باد و ثبت این رکورد هنوز ادامه دارد اما پریسا بهزادی نایب رئیس فدراسیون دوومیدانی این نزدیکی رقابت ها را به سود دوومیدانی بانوان ایران می داند و می گوید: نتایج شگرف از دل رقابت های فشرده به دست می آید. هر دو دونده دختر ما به زودی در جام بین المللی قزاقستان به روی پیست خواهند رفت و پس از آن نیز نیمه دوم تیر ماه مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش خواهیم داشت.

نتایجی که در تورنمنت های بین المللی به دست می آید بدون تردید در اعزام دونده ها به بازی های گوآنگژو تاثیر خواهد داشت.

نائب رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره دیگر دوندگان نیز می گوید: زهرا عرب رستمی از ورامین در پرتاب چکش حدنصاب 59.67 را دارد ولی برای به دست آوردن جواز حضور در بازی های آسیایی باید بالای 60 متر پرتاب کند.

پریسا بهزادی حضور تماشاگران برای دیدن رقابت فصیحی و اسماعیل نژاد یکی از جلوه های جالب، تلاش دو بانوی جوان برای سبقت جویی بود که در حضور دکتر کاظمی پور معاونت وزارت ورزش صورت گرفت.

وی همچینین یادآور شد که اسماعیل نژاد یک مربی اختصاصی به نام آقای مقدم از استان گلستان را بالای سر خود دارد که فدارسیون نیز به ایشان یاری می دهد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب