پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دکتر فریده شجاعی در گفت و گو با البرز ورزشی: دست هایی در کار بود که استقلال قهرمان نشود

مشکل استقلال از بالا است، نه مدیرعامل

نایب رئیسی فدراسیون های فوتبال و بسکتبال را در کارنامه درخشان خود دارد. اکنون نیز با همان منصب در فدراسیون گلف پای در عرصه ورزشی دیگر نهاده است. منصبی که 25 سال پیش در سمت رئیس انجمن گلف به ورزش نیمه جان گلف، جان دوباره ای بخشید. او اینک با تجارب و اندوخته های بسیار در سن 66 سالگی مثل یک جوان، پر انرژی و تشنه خدمت است. مدیری دلسوز که توانسته است نقش زنان را در عرصه ورزش کشور پررنگ تر و راه حضور آنان را در رقابت های بین المللی هموارسازد.

او ۴ سال رئیس انجمن گلف بود و بعد از تشکیل فدراسیون گلف  ۸ سال در سمت نائب رئیسی این فدراسیون خدمت کرده ، سپس  به فدراسیوم فوتبال رفت ۷ سال د ر این فدراسیون خدمات شایانی از  رشد فوتبال زنان ایران در کارنانه خود ثبت و به مدت  ۴سال در فدراسیون بسکتبال بود و در نهایت مجددا به گلف بازگشت. دکتر فریده شجاعی حرف های زیادی برای گفتن دارد. گفت و گوی البرز ورزشی با دکتر فریده شجاعی نایب رئیس فدراسیون گلف درآستانه برگزاری مسابقات جهانی اوپسالای سوئد،  در پی می آید:

وضعیت استقلال خراب است

نایب رئیس فدراسیون  گلف در آغاز به دیدگاه خود از وضعیت کنونی باشگاه استقلال پرداخت و گفت:مدیران زیادی در این چندسال آمدند و رفتند هرچند که خیلی کاربلد و توانمند هم بودند ولی به هر حال وضعیت استقلال خراب است که با بهترین مدیرها هم   نمی توان نتیجه گرفت. مثلا آقای فتح الله زاده که از قدیمی ها هستند و شناخت کامل به استقلال دارند و می تواند راهکار های خیلی خوبی را برای پیشرفت  ارائه دهند ولی متاسفانه زیرا  ریشه خرابی این کارها از مدیرعامل نیست، از بالاست . آقای کریمی هم از  اعضای هیئت مدیره هستند و امیدوارم  بتواند نتیجه بگیرد. ولی تا حمایت نشوند و وزارت ورزش کمکشان نکند فکر نمی کنم بتوان کاری انجام دهد. اینکه فقط سلامت باشند و بتوانند یکسری از موارد را درست پیش ببرند کفایت نمی کند.پرسپولیس در حال حاضر حامی های خوبی دارد و کارهایش به خوبی پیش می رود .من شخصا فکر نمی کنم مشکل از سمت مدیرعامل ها باشد، مشکلات اصلی از بالاست و مالی است که مشخص نیست چه کسی  مسوول تامین نیازهای مالی باشگاه است.

* قلعه نویی بهترین گزینه ایرانی برای تیم ملی بود

آقای قلعه نویی نشان دادند که لایق این سمت و کاربلد هستند. هرچند  یک دوره ای ازایشان استفاده شد از بدشانسی  نتیجه نگرفتند اما  من فکر می کنم اگر فرصت مناسبی که الان بدست آمده ادامه داشته باشد  می تواند نتیجه بگیرد. قطعا آقای قلعه نویی بهترین مربی بین گزینه های ایرانی است.

* باخت استقلال به ملوان غیر فنی بود

 خیلی ها معتقد هستند که ملوان جام را از استقلال گرفته است. اما من مطمئنم که  این باخت غیر فنی بوده و دست هایی  در کار بوده تا ضربه بسیار سنگینی به استقلال و به خانواده ما  وارد کنند. استقلال در این بازی نباید می باخت و ما هم اگر چیزی بدانیم نمی توانیم رو کنیم و اعلام کنیم.

  *راه پیشرفت برای گلف بانوان هموار شده است

 

دکتر فریده شجایی  نایب رئیس فدراسیون گلف در پایان به ورزش گلف پرداخت و با بیان تاریخچه حضورش در این ورزش برانامه آتی این فدراسیون گفت: من حدود ۲۵ سال پیش رئیس انجمن گلف بودم  ودر  سال ۲۰۰۰-۲۰۰۲ تیم ملی بانوان را تشکیل دادیم بازیکنانی که در ژاپن لژیونر  بودند رت به ایران آوردیم  که بازتاب بسیار خوبی داشت و توانستیم گلف ایران را به دنیا معرفی کنیم کردیم. آن زمان هم درخواست دادیم که گلف هم به ورزش های  المپیکی اضافه شود. راه پیشرفت مخصوصا برای بانوان زیاد است.

3رشته  از 4 رشته زیرمجموعه گلف جهانی است و المپیکی است  

ورزش گلف  در ایران امکانات ندارد و نسبت به خیلی از رشته ها وضعیت مالی  و حامیان مالی چندانی ندارد و کار بسیار سختی است. ما ۴ رشته زیرمجموعه گلف داریم که ۳ تا از آنها جهانی است و المپیکی است خیلی کارها می توان انجام داد و مدال آوری زیادی دارد. تمرینات ومسابقات قبلا  در  پارک ملت برگزار  می شد اما در حال حاضر قصد داریم  پارک قیطریه را بگیریم.

...سخن پایانی

از آنجا که سالیان سال است در فدراسیون ها کار کردم می توانم برنامه ریزی  دراز مدت برای تقویت و رشد ورزش گلف کشور انجام دهم  که این کار بدون پشتوانه و  به تنهایی میسر نیست. درحال حاضر مسابقات جهانی مینی گلف  را در پیش رو داریم است که آخر مرداد ماه در سوئد برگزار می شود امیدواریم  بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم. از ۲۴ استان ۱۰۵ نفر  انتخاب شده بودند که از این تعداد  ۱۶ نفر را به تیم ملی دعوت می شوند که در نهایت از این تعداد ۴ نفر نهایی شده و به مسابقات اعزام خواهند شد. در پایان نیز از آقای رضا اسماعیلی سردبیر پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه شوت که همیشه راهنمای ما و پشتوانه ورزش کشور بوده و هستند تقدیر و تشکر مینمایم.

 

گفت وگو از: فرنوش صادق زاده