پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
دنیای توپ و سبد

چهار استعداد ایرانی در کمپ بدون مرز

سازمان ‌برگزارکننده کمپ ‌بسکتبال بدون مرز که مستقیما توسط سازمان حرفه ای بسکتبال(NBA) مدیریت می‌گردد هر سال طی ارسال دعوتنامه های اختصاصی برای جوانان ‌بسکتبالیست از کشورهای مختلف، تعداد محدودی از بازیکنان مستعد را طی یک هفته تحت آموزش حرفه ای و تدریس توسط زبده ترین مربیان جهان قرار می دهد.

اردوی حرفه ای آموزشی بسکتبال بدون مرز NBA از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه سال جاری در کشور امارات و شهر دبی برگزار شد و برای اولین بار تعداد چهار بازیکن به نام های سهیل کریمی، رادین علیزاده، پدرام فلاح و محمد مهدی حیدری در این‌کمپ‌ تمرینی آموزشی از ایران حضور داشتند.

دعوت از این کمپ های آموزشی در رشته های مختلف جریان دارد و در بسکتبال ایران نیز از حدود 21 سال پیش شاهد حضور بازیکنانی چون جابر روزبهانی، سعید باهران، ارسلان کاظمی و... در اینگونه کمپ ها بوده اند.

اردوگاه هایی که شناسایی نخبه ها و معرفی آن ها به کالج های بین المللی زیر نظر FBA جهانی را در برنامه های خود دارند. نمونه آنها ارسلان کاظمی است که بعد ها به دانشگاه های ایالات متحده پیوست.

امیدوار هستیم که اینبار از جمع چهار بازیکن یاد شده استعداد های نابی را شاهد باشیم چون بسکتبال هم مانند والیبال به پشتوانه سازی نیاز مبرم دارد.

حکایت مربی ترکیه ای

دمیر مربی ترکیه ای تیم ملی بسکتبال کارش را شروع کرد، او یک دستیار ایرانی دارد که به مسائل باشگاهی این رشته واقف است.

بسکتبال کشورمان در گذشته از حضور مربی رومانیانی مانند موکولسکو بهره های خوبی داریم اما آیا دمیر می تواند بسکتبال ملی ما را به پیش ببرد. افشین رضا پور کارشناس باتجربه بسکتبال ایران می گوید: این مربی که در خانه خود نشسته بود یک دفعه سر از تیم ملی بسکتبال ایران درآورد اما نمی داند در فرصتی 70 – 80 روزه تا مسابقات قهرمانی جهان چه معجزه ای می تواند کند. یک مربی بیکار که توفیق پیدا کرد تیم ملی بسکتبال ایران را در مسابقات جهانی هدایت کند و برای خود رزومه ای به دست بیاورد.

باور کنید که بسکتبال ما در سراشیبی قرار گرفته و با این اقدامات ره به جایی نخواهد برد مگر اینک برنامه ای سه چهار ساله تدوین کنیم و به صورت جدی دنبال مافات باشیم.

گزارش: ج - دوستدار