پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
برای داشتن یک تیم قابل تکریم

کاستی های موجود را برطرف سازیم

تیم ملی والیبال ایران که برای شرکت در هفته دوم لیگ ملت های جهان راهی هلند شده است پس از توقفی شش ساعته در فرانکفورت از آلمان به روتردام محل برگزاری رقابت ها پرواز کرده است.

تیم ایران که در هفته نخست لیگ ملت ها ضعیف ظاهر شده بود اینبار با تیم های آلمان، هلند، ایتالیا و آمریکا پیکار های دشوار تری را پیش رو خواهد داشت. سرمربی تیم ملی با حذف محمد جواد معنوی نژاد بازیکن قدرتی دیگری به نام میثم صالحی را جایگزین وی کرد.

این اقدام البته با واکنش معنوی نژاد رو به رو شد که در جام باشگاه های آسیا با نماینده اندونزی در تیم منتخب آسیا قرار گرفت. معنوی نژاد در پستی که منتشر کرده است تصمیم عطایی را نادرست و ناحق خوانده است.

البته واقعیت این است تیم ملی تقریبا در تمامی پست ها به جز قطر پاسور ضعف دارد ولی این نواقص در پست ها دو و چهار که بسیار کلیدی محسوب می شود تیم ملی را آزرده ساخته است.

باید دید در نهایت کادرفنی به کدامین بازیکنان به عنوان یاران ثابت اعتماد پیدا می کند. ما باز هم تاکید می کنیم که لیگ ملت ها با وجود برخورداری از امتیازات رنکینگ بین المللی می تواند محلی برای آزمون و تقویت تیم ملی در مسیر انتخابی المپیک باشد و دوستان به جای مشت گره کردند نسبت به برخی منتقدان در اندیشه برطرف ساختن کاستی های موجود باشد. وقتی تیم ملی خوب بازی کند همه ناچار به تکریم آن خواهند شد.

بهروز عطایی فهرست نهایی تیم ملی والیبال ایران برای هفته دوم لیگ ملت‌ها را اعلام کرد که سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی بازیکنان اعزامی به هلند برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند.

اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع‌کیان و محمود افشاردوست (مربیان)، مصطفی کارخانه (مشاور فنی)، یاناس ویچیچ (مربی بدنساز)، پاول متئوس (مربی تمرین دهنده)، حسین خوریانی (آنالیزور) و نیما ده‌پناه (تراپیست)، کادر فنی تیم ملی ایران را در هفته دوم تشکیل می‌دهند.

نویسنده: جمشید حمیدی