پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
نگاه کارشناس

هادی عامل: دعوت از حاجی اوف اقدامی ارزشمند است

فدراسیون کشتی در اقدامی جالب از ماگومد عیسی حاجی اف قهرمان نام آور کشتی روسیه دعوت کرد تا به عنوان دستیار کنار پژمان درستکار سرمربی تیم ملی ایران قرار گیرد.

این اقدام با واکنش های متفاوتی همراه شد به همین دلیل با هادی عامل گزارشگر و کارشناس محبوب کشتی گفت و گو کرده ایم که می خوانید.

درواقع نه مربیان روس می توانند جای مربیان ایرانی را بگیرند و نه مربیان وطنی به اندازه روس ها فنون مربوط به کار کردن دست ها را وارد هستند به همین دلیل اعتقاد دارم دعوت از ماگومد عیسی حاجی اف که بار ها در لیگ ایران کشتی گرفته است و با فرهنگ ایرانی آشنایی دارد و از نظر اخلاقی نیز جز مربیان نمونه محسوب می شود تلفیق بسیار خوبی را در کادر فنی تیم ملی ایران به وجود خواهد آورد.

به عبارتی ماگومد عیسی حاجی اف هنر مربیان ایرانی را تکمیل خواهد کرد. اینکه فدراسیون کشتی با خرد جمعی پیش برود به حتم نتایج خوبی را در پیش خواهد داشت و باعث می شود قهرمانان ایرانی در مواجهه با کشتی گیرانی که با سبک روسی مسابقه می دهند راحت تر باشند.

ما باید در بحث تغذیه، روانشناسی، فنی و بدنسازی مطابق کشتی روز دنیا حرکت کنیم و با کشتی دنیا هماهنگ باشیم.

عامل گفت: کشتی را نمی شود با تفکرات پنجاه سال قبل به پیش برد، علم روز دنیا ایجاب می کند که ما نیز همراه تحولات علمی به پیش ببریم. بدون تردید مربیان شایسته ایرانی از نظر آموزش و اجرای فنون زیر گیری در دنیا بهترین هستند و این واقعیت را به هیچ وجه نمی شود نادیده گرفت اما روس ها نیز در کار کردن دست ها توانا بوده و مربیان خاص هستند.

دعوت از ماگومد عیسی حاجی اف یک کار حرفه ای است و تاثیرات مثبتی در کشتی ایران به جا خواهد گذاشت.

امیدواریم انستیتو کشتی از وجود ماگومد عیسی حاجی اف در انتقال اطلاعات فنی سود ببرد.

گفت و گو: ج - دوستدار