پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه
لزوم طراحی بهتر برای تیم ملی؛

کافا و برداشت های غلط !

انتقاد کارشناسان و اهالی رسانه ها برای‌ بازی با افغانستان و قرقیزستان متوجه فدراسیون فوتبال بود که جدا از کیفیت پایین تورنمنت به مسائل جانبی و فرهنگی آن توجهی نداشتند!

برای حمایت اصولی از تیم ‌ملی و راه پیش رو نباید سلائق و علایق فردی را چاشنی کار کرد و با پاک کردن صورت مساله در پی ایجاد انحراف در مسیر بود.

تیم‌ ملی متعلق به افراد نیست باید همه دست به دست دهیم و در میدان عمل حامی ملی پوشان باشیم.

اگر افراد به اقدامات ناکافی و نامناسب فدراسیون انتقاد دارند، باید این نقدها و تحلیل ها را شنید و در زمان باقیمانده برای جبران آن تلاش کرد.

همه وقوف کامل داریم که کشورمان در دوران تحریم ظالمانه قرار دارد. منابع محدود ما اجازه نمی دهد مانند کشورهای رقیب با آرژانتین و انگلیس و هلند بازی کنیم.

اما می توان با دیپلماسی بهتر و طراحی کاملتر از فیفا دی بهره برداری کاملتری داشته باشیم.

از روابط بهتر با قطر ،عراق ،ترکیه و حتی روسیه می توان بهره برد و دیدارهای دوستانه و چند جانبه برگزار کرد.

در همین سفر اخیر رئیس جمهوری به سه کشور ونزوئلا، کوبا و بولیوی که روابط خوبی هم با ما دارند،‌ باید پرسید،جایگاه ورزش و فوتبال ما کجا است؟

در سنوات گذشته از روابط خوب این کشورها با ما و در بحث دیپلماسی ورزش چه  انتفاعی  برده ایم؟

همه قبول دارند که در دیدارهای آماده سازی کیفیت حریفان یکسان نیست. برخی خود را علامه دهر می دانند و با دخالت دادن رفاقت ها و منافع شخصی صورت مساله را پاک می کنند.

در مقاطعی باید رقبایی قدر انتخاب کرد و در برخی موارد حریفان ساده تر را برگزید (این موضوع ساده آسمان ریسمان بافتن نمی خواهد).

اما این بدان معنا نیست که در هر تورنمنتی باید بدون‌مطالعه حاضر شد.

 افغانستان تیم سوم خود را روانه مسابقات کرده بود. اسپانسر مسابقات یک سایت شرط بندی و قمار بود و ‌پخش مسابقه برای مسئولان سیما مشکلاتی ایجاد کرد و...

برخی از مسئولان فدراسیون که با انتقاد دامنه دار اهالی رسانه رو به رو شده بودند، به جای پذیرش اشتباهات خود، بحث انحرافی را مطرح کردند. آنها با ظرافت خاص و اقدامی غیر اخلاقی این نقدها را به مخالفت با قلعه نوعی گره زدند!

قلعه نوعی تازه‌ بر مصدر تیم ملی قرار گرفته و مسئولیت فنی را به عهده دارد.

امور اجرایی و مکاتبات با کشورها و قطعی کردن یک سفر یا یک تورنمنت در حیطه وظایف فدراسیون و امور بین الملل است و نه کس دیگر.

در هر حال جدا از این نقدها به عملکرد فدراسیون، باید از کادر فنی حمایت کرد و تمام ابزار و ملزومات کار را  برای  آماده سازی تیم فراهم‌ نمود.

همراهی رسانه ها و مشارکت دادن مردم و ایجاد اتحاد و یکپارچگی تیم را باید پررنگ کرد و در میدان عمل حامی کادر فنی بود.

نویسنده: احمد میرزاییان