پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

چه کسی برای فولاد بازیکن جذب می‌کند؟

در حالی که هنوز باشگاه فولاد مربی ندارد اما آنها جذب بازیکنان جدید را آغاز کردند.

یکی از اتفاقات جذاب در باشگاه فولاد خوزستان جذب بازیکن است. آنها قصد دارند با توجه به آکادمی این باشگاه و تیم‌های پایه و استعدادهای استان خوزستان بازیکن جذب کنند. تجربه خوب حضور حزباوی در تیم فولاد و ترانسفر او این ‌انگیزه را برای مدیران این باشگاه به وجود آورد تا نگاه ویژه‌ای به آکادمی خود داشته و به دنبال تکرار این اتفاق باشند.

با این حال آن‌ها از بازیکنان فصل قبل غافل نبوده و هر‌چند به فکر جوانگرایی هستند اما می‌خواهند با چند بازیکن خوب فصل قبل خود قرارداد تمدید کنند. در بین این بازیکن یکی دو نفری به توافق نهایی رسیدند چرا که خوشبختانه وضعیت مالی فولاد خوب است و این بازیکنان می‌دانند حتما همچون فصول قبل به پول‌شان به صورت تمام و کمال می‌رسند.

اولویت فولاد جذب بازیکنانی بود که در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی داشتند و از این رو ترکیب تمدیدی‌ها خوب و رضایت‌بخش است. این اما همه فعالیت باشگاه فولاد نیست. آنها اخیرا مذاکراتی را با چند بازیکن درجه یک انجام دادند. چند بازیکن ایرانی نامدار که می‌توانند به‌شدت مورد استقبال هواداران فولاد قرار بگیرند. این نفرات نیز بعد از انتخاب سرمربی معرفی می‌شوند.

اینجا است که تصور می‌شود شاید بازیکن مذاکره‌شده تحت لیست منصوریان بوده و به نوعی آنقدر نام‌شان دهان‌پر‌کن است که هواداران فولاد از روی نام منصوریان بگذرند و با وجود این بازیکنان او را به‌عنوان مربی فصل بعد بپذیرند.

با این حال فرضیه دیگری وجود دارد و آن اینکه اغلب وقتی باشگاه به کمک کمیته فنی، که البته مشخص نیست شامل چه کسانی است بازیکن می‌گیرند که سرمربی خارجی باشد. در واقع چون سرمربی منتخب تیم فولاد خارجی است، باشگاه خود وارد عمل شده و این‌طور که نزدیکان می‌گویند با تشکیل یک کمیته فنی در حال خرید بازیکن است. این کمیته البته زیاد هم فنی نیست و بیشتر می‌توان نام آن را کمیته نقل و انتقالات گذاشت؛ چرا که افراد حاضر در آن خیلی هم فنی نبوده و هر‌چند به قوانین آشنا هستند اما بیشتر بازیکن ‌شناسند تا فوتبال‌شناس.

به هر حال پس از معرفی سرمربی چه ایرانی و چه داخلی لیست بازیکن جذب‌شده هم اعلام می‌شود و با اخباری که از باشگاه فولاد می‌رسد، این نفرات می‌توانند رضایت هواداران را جلب کنند و حداقل بعد از چند فصل، این‌بار فصل نقل و انتقالات تابستانی برای هواداران فولاد جذاب و پر‌هیجان خواهد بود.

گزارش: نیلوفر مژدهی