پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

بهترین گلزن آفریقا در راه سپاهان

باشگاه سپاهان فصل پیش با به خدمت گرفتن ژوزه مورایس پرتغالی در تلاش بود تا تیمی موفق را برای بیست‌ و دومین دوره لیگ برتر آماده کند.

این تیم اصفهانی پس از چند سال ناکامی در رسیدن به‌ عنوان قهرمانی لیگ تمام عزم خود را جزم کرده بود تا بتواند به لطف تجربه مورایس و همچنین خرید چند ستاره دوباره بر بام فوتبال ایران قرار گیرد.

آنها فصلی نسبتا خوب را سپری کردند و حتی در آستانه قهرمانی نیز قرار داشتند اما توقف برابر ملوان باعث شد تا این تیم با رتبه دوم فصل را به پایان برساند. هواداران این تیم در انتهای فصل از خریدهای خارجی تیم خود چندان رضایت نداشتند و معتقد بودند 5 بازیکنی که سپاهان به خدمت گرفت گره‌ای از مشکلات تیم باز نکرد.

در این شرایط هواداران سپاهان انتظار دارند برای فصل جدید مورایس با دقت بیشتری به سراغ خریدهای خارجی برود و با توجه به حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا، با تیمی به‌مراتب بهتر و قوی‌تر راهی این تورنمنت شوند.

در روزهای اخیر از یک مهاجم اهل کنگو به‌عنوان یکی از گزینه‌های اصلی تقویت خط حمله این تیم نام برده می‌شود. فیستون مایله که 28 ساله است و از سال 2021 به تیم ملی کشورش هم دعوت شده اما تنها 5 بار توانسته به‌عنوان بازیکن جانشین برای کنگو به میدان برود. مایله آخرین بار در دو دیدار تیمش در انتخابی جام ملت‌های آفریقا برابر موریتانی که در فروردین‌ماه امسال برگزار شده بود در نیمه دوم دقایقی برای کشورش به میدان رفته است.

این بازیکن که در دو سال اخیر در تیم یانگ آفریکن تانزانیا بازی کرده است اگرچه آمار گلزنی خوبی در لیگ این کشور داشته و در 24 مسابقه 16 گل زده است اما نباید فراموش کرد سطح لیگ تانزانیا اختلاف زیادی با فوتبال ما دارد و باید دید آیا او درصورت حضور در یکی از تیم‌های مطرح فوتبال ما می‌تواند موفق باشد یا نه.

گزارش: نیلوفر مژدهی