پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه

فینال کافا، ایران -  ازبکستان

تورنمت کافا به دیدار پایانی خود راه یافت و ایران با ازبکستان دیدار نهایی را برگزار خواهند کرد. آخرین دیدار این دو تیم حدودا به دو سال پیش بر می گردد که تیم ملی ایران موفق به پیروزی شد.

اینکه تورنمنت کافا چه ارمغانی برای تیم فوتبال کشورمان همراه داشته بماند، اما از اینکه تیم ملی در شرایط مسابقه قرار گرفت و تیم ملی در شرایط مسابقه حفظ شد، امتیاز خوبی از این آوردگاه به شمار می آید.

تنها مشکلی که حس می شود، نام آشنا بودن تورنمنت تازه تاسیس یافته کافا است. با اینحال فردا شب دیدار فینال کافا بین ایران با ازبکستان برگزار خواهد شد. ازبکستان حریف ساده ای نیست، دارای فوتبال قدرتی است که بر اساس دوندگی بیش از حد نفس را بر هر تیمی تنگ و سخت می کند.

این تیم در دیدار های مقدماتی جام جهانی قطر تا مراحل بالا پیشروی داشت، اما نتوانست خود را در حد راه یافتگان به جام جهانی معرفی کند.

شاگردان قلعه نوعی که تا قبل از بازی فینال نتایج قابل قبولی دریافت کرده اند، در بازی فردا شب با ترکیب اصلی که تلفیقی از جوانان و با تجربه ها خواهد بود، در میدان دیده خواهند شد. قلعه نوعی  به دنبال تغییر نسل تیم ملی است با توجه به دیدارهایی که تیمش انجام داده تقریبا به تیم و ترکیب اصلی دست یافته است، تا از این آوردگاه در فیفا دی های پیش رو با تیم تغییر یافته تیم ملی را در شرایط آماده سازی و قرار گرفتن در شرایط مسابقه روانه میدان کند.

فردا شب با انجام دیدار ایران با ازبکستان، پرونده اولین دوره تورنمنت کافا که قرار است هر دو سال یکبار برگزار شود بسته خواهد شد .

گزارش: اکبر عزیزی